Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 15:10
  #169
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Bor på markplan med terrass, och har en granne ovanför som blir nått förjävla sur när jag grillar.
Hon säger att hon är allergisk mot tändvätska. (Japp jag är puckad som använder det)
Men nu ska jag skaffa tändrör, undrar om hon är allergisk mot den också

Folk är konstiga, man märker verkligen vilka bittra skitstövlar det finns i Sverige som alltid vill sabotera andras lycka och gnälla på allt nu när det är sommar.

På vintern är vi ju alla bittra men det hör ju till, varför kommer vissa inte ur vintermelankolin? Har de helt enkelt bara misslyckade liv?
Citera
2017-06-15, 17:05
  #170
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Folk är konstiga, man märker verkligen vilka bittra skitstövlar det finns i Sverige som alltid vill sabotera andras lycka och gnälla på allt nu när det är sommar.

På vintern är vi ju alla bittra men det hör ju till, varför kommer vissa inte ur vintermelankolin? Har de helt enkelt bara misslyckade liv?

Kan förstå det med tändvätskan dock.
Men ändå, kan man inte stänga fönstret en liiten stund så att andra får grilla..
Citera
2017-06-15, 19:48
  #171
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Kan förstå det med tändvätskan dock.
Men ändå, kan man inte stänga fönstret en liiten stund så att andra får grilla..

Det är inte tändvätskan som är problemet. Det är bara ännu en bitter och överkänslig person som tror sig vara universums centrum.
Citera
2017-06-15, 21:28
  #172
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Nog har jag tröttnat, den förbannade grillningen i slott och koja går mig på nerverna. Antingen stinker det kremerat kött så man spyr, eller så ska man sitta och höra på sinnesslöa utläggningar från "experter" som investerat några månadslöner i en flådig grill. Just det, själv tänker jag ta mig fan vägra grillat och hålla mig till sill och potäter eller en sallad.


Allt du skriver är att du inte har haft lust att lära dig att grilla;
1. Basic
2. Nästa nivå med lite roliga tillbehör
3. Till himmelen med smaksättning, grillmetoder (vilka är oändliga) oändliga ingredienser.

För mig är grillat aldrig en motsättning till sill och potatis.
Citera
2017-06-16, 12:10
  #173
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är inte tändvätskan som är problemet. Det är bara ännu en bitter och överkänslig person som tror sig vara universums centrum.

Jo, det är väl så.. :/
Citera
2017-06-17, 00:16
  #174
Medlem
mjukmjukares avatar

Men Herregud.....
Att grilla är bara ett sätt att tillaga mat.
Inget univers i sig.
Det blir vad du gör det till.
Precis som all annan mat.
Förhåll dig till det.

Ok.
Frågor på det.
Ställ dom.
Det är helt ok.
Du är värd ett vettigt svar.

´
Citera
2017-06-17, 17:44
  #175
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Till att börja med är det ingen märkvärdig smakupplevelse.
Men det är inte mitt största problem. Problemet är alla som tror de är så jävla coola när de grillar. Värst är män med skjorta och förkläde. Borde vara skottpengar på detta avskräde.
Rent allmänt tycker jag mig också se ett tydligt samband mellan klent intellekt och stort intresse för grillning. Det mest efterblivna måste vara tillagning i folie - hört talas om ugn?
Kvinnorna kommer dock inte undan ansvar. Det är dessa kretiner till blötdjur som blir våta i trosan när deras män får briljera vid grillen. Då ställer de mer än gärna upp och dukar och diskar (de ställer säkert upp på både det ena och det andra efteråt också...).

Mitt största problem är att du skriver att det inte är nån märkvärdig smakupplevelse.
Det är som att skriva att stekning inte är en smakupplevelse.

Jag tycker du ska prova nått annat än en flintastek på grillen nästa gång.
Dessutom är grillen rätt versatil då det går med okej resultat att röka produkter i den.
Du kan dessutom, hör och häpna mixa upp det med andra tillagningsmetoder så att allt inte smakar som din söndergrillade flinta.
Jesus...
Citera
2017-07-09, 16:26
  #176
Medlem
HasseBanans avatar
Tack för bra trådstart! Är också förbannat trött på att det ska grillas hela tiden så fort det blir sommar. Stå vid en stekhet grill och äta varmt kött när det är så varmt ute så man svettas ändå. Och så lägger de ut en bild på facebook på en leende svensson-tryggve vid grillen som försöker se ut som Ernst Kirchsteiger eller nåt. Löjliga program på TV som "License to grill", "Grilla med Ernst" osv. Är så trött på't så jag kan spy. Överhuvudtaget all den överdrivna fokuseringen på mat, 100-tals olika matprogram på TV, svenska som utländska, mat, mat, mat, hela tiden mat! Man lever inte för att äta, man äter för att leva, för att få näring i kroppen så att man klarar att jobba och leva. Sen är det alltid en bonus om det är god mat. Men sådan matfixering som det har blivit idag är rentav sjukligt. Men det är väl ett sätt för staten att förflytta fokus från invandringsfrågan. Dvs vi ska bli så beroende av mat, meningslös TV-underhållning och andra nöjen så att de kan förstöra Sverige i lugn och ro.
Citera
2017-07-09, 19:14
  #177
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Tack för bra trådstart! Är också förbannat trött på att det ska grillas hela tiden så fort det blir sommar. Stå vid en stekhet grill och äta varmt kött när det är så varmt ute så man svettas ändå. Och så lägger de ut en bild på facebook på en leende svensson-tryggve vid grillen som försöker se ut som Ernst Kirchsteiger eller nåt. Löjliga program på TV som "License to grill", "Grilla med Ernst" osv. Är så trött på't så jag kan spy. Överhuvudtaget all den överdrivna fokuseringen på mat, 100-tals olika matprogram på TV, svenska som utländska, mat, mat, mat, hela tiden mat! Man lever inte för att äta, man äter för att leva, för att få näring i kroppen så att man klarar att jobba och leva. Sen är det alltid en bonus om det är god mat. Men sådan matfixering som det har blivit idag är rentav sjukligt. Men det är väl ett sätt för staten att förflytta fokus från invandringsfrågan. Dvs vi ska bli så beroende av mat, meningslös TV-underhållning och andra nöjen så att de kan förstöra Sverige i lugn och ro.
Äta varmt kött, låter väldigt jobbigt.
Vad äter man för man en hel sommar om man inte klarar av att äta varm mat om det är varmt?
Citera
2017-07-09, 19:18
  #178
Medlem
MoaLjungs avatar
Vi brukar grilla ofta på sommaren, fast vi är rätt fantasilösa och äter typ alltid samma kött och tillhörigheter. Vi håller inte på och testar massa recept och grejs.
Citera
2017-07-09, 19:49
  #179
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vi brukar grilla ofta på sommaren, fast vi är rätt fantasilösa och äter typ alltid samma kött och tillhörigheter. Vi håller inte på och testar massa recept och grejs.
Ni som gör så, brukar bli galet trötta på grillat mot slutet på säsongen.

Man kan tom göra samma sak på säkert 5 olika sätt och få det smaka olika var gång.
Som ändra kryddning och annat.
Citera
2017-07-09, 19:53
  #180
Medlem
Jag ska erkänna. Förr grillade jag mycket utan att egentligen tänka mig för.

Idag lagar jag mat med värdighet. Visst kan man grilla. Men då ska köttet vara rätt förberett. T.ex. ska revben kokas innan en grillning så de blir möra och köttet fallet av benen.

Eller tvärtom så grillar man för ytan och sen kör man sista tillredningen på låg värme.

/Gourmet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback