Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-06, 08:18
  #37
Medlem
Vi ser som människor så lätt allt i svart eller vitt...
Vi tar ståndpunkter efter storebror och den stora massan, istället för att tänka själva och prova i våra egna tankar vad som är är sant..
(Detta flockbeteende i åsikter är ibland rent farligt historiskt sett.. Och då pratar vi mer samhälle osv)


För att återgå lite iaf...
- Ex..En person utan alkoholproblem som är nykterist, men väljer efter 10 år att förgylla stunder med alkohol.... Öhh.. Eller tom dricker måttligt dagligen i en månad på sommarsemester, för att sedan återgå till några glas väl valda tillfällen, på ett sunt sätt - Inga konstigheter va.
Accepterat beteende av de flesta som "brukande" eftersom ju alkohol är lagligt och antagligen inte alls är lika farligt som droger - "Guud..dom är ju förbjudna"

Däremot om någon använder något medel som inte är lagligt- så betecknas det oftast som missbruk!?...
Vi är inpräntade saker som vi "lärt" oss..

Däremot är ASS kraftfulla medel, som ju ligger konstant i kroppen/ kontra någon som "partyknarkar sällan"..
Min tro är att räckvidden iom längre tidsspann med ASS KAN slita hårdare långsiktigt än tex en kväll med någon drog tex.. Men bara sidospår som inte hör hit, mer än iom "brukande" med kloka upplägg och lång tids återhämtning, som därmed nog ofta låter kroppen hämta sig helt- för mig ett brukande..

Vet att ursprungsfrågan från TS var "ALDRIG mer"...
Men vi har väl diskussioner här för att just sådana får spreta iväg lite, och även jag är intresserad av att höra om de som kurar med låång tid mellan... Deras upplevelse, och OM det påverkat hälsan iaf på mätbara sätt

Så- ursäkta TS😉... Men låt diskussionen spreta iväg lite.. Som mitt😜.. Men roligare att skriva vad man känner för och flumma iväg lite i ett startat ämne..

Mvh
__________________
Senast redigerad av KI999 2017-06-06 kl. 08:41.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback