Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-22, 07:56
  #25
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Har inte testat, men kan tänka mig att Avanza alltid varnar när man försöker göra en enpetare.
Avanza har ingen sådan funktion och jag kan inte tänka mig att någon annan mäklare har det heller. Eventuell marknadsmanipulation utreds efter att det har hänt.
Citera
2017-05-22, 10:10
  #26
Medlem
marcusbirros avatar
Låter som du inte vet vad du håller på med när det kommer till aktier. Det kanske är bra med att dom avråder dig eller iaf säger att du borde kolla upp skiten först.
Jag tror inte dom gör det för att dom inte vill att du ska tjäna pengar utan för att dom tror att du begår ett misstag eller nåt.
Citera
2017-05-22, 12:00
  #27
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Jag skulle köpa en aktie, men får då ett meddelande om att jag inte borde göra det förrän jag har läst om riskerna vid handel av detta värdepapper.

Problemet är att Avanza inte skriver vad för typ av värdepapper det är. Jag har absolut ingen koll och vill gärna lära mig om varför det finns risker med just denna aktie, men de säger ju inte var jag kan ta reda på det. Skulle nån kunna berätta vad som är speciellt med denna aktie så kan jag googla vidare och lära mig? Enda jag kan komma på själv är att företaget är amerikanskt - är det någon skatt eller nåt?

Ber om ursäkt om jag låter som en idiot


Hej!

När man försöker handla ett värdepapper som man själv inte har angett att man är van att handla med så kommer vi att prompta en varningsruta när du lägger din order. Detta gör vi för att du som kund ska känna att du har kännedom om produkterna och hur de fungerar innan ni handlar.

För att själv gå in och redigera vilka produkter som du är van att handla med kan du gå in under Mina Sidor > Profil > Mina Uppgifter > Sparprofil.

Om du handlar amerikanska värdepapper via oss behöver du signera handelsavtal för den marknadsplatsen. Det gör du under fliken Mina Sidor > Profil > Avtal för utlandshandel.

/Florence, Avanza
Citera
2017-05-22, 14:55
  #28
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

När man försöker handla ett värdepapper som man själv inte har angett att man är van att handla med så kommer vi att prompta en varningsruta när du lägger din order. Detta gör vi för att du som kund ska känna att du har kännedom om produkterna och hur de fungerar innan ni handlar.

För att själv gå in och redigera vilka produkter som du är van att handla med kan du gå in under Mina Sidor > Profil > Mina Uppgifter > Sparprofil.

Om du handlar amerikanska värdepapper via oss behöver du signera handelsavtal för den marknadsplatsen. Det gör du under fliken Mina Sidor > Profil > Avtal för utlandshandel.

/Florence, Avanza

Bra av er att vara här Avanza! Kudos!
Citera
2017-05-22, 15:27
  #29
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Bra av er att vara här Avanza! Kudos!

Tack! Vi försöker synas där vi behövs och vi har även en egen officiell tråd där vi svarar regelbundet : (FB) Tråden om Avanza
Citera
2017-05-22, 18:11
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Tack! Vi försöker synas där vi behövs och vi har även en egen officiell tråd där vi svarar regelbundet : (FB) Tråden om Avanza

Grym service! Uppskattas
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback