Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 17:47
  #1
Medlem
Vad kostar en bra gaming datormus nu för tiden?

800kr ungefär eller?.

vet inte hur mycket och vilken jag ska köpa. tips?

budget på 800kr
Citera
2017-05-21, 18:02
  #2
Medlem
Decentralizeds avatar
Jag skulle kunna rekommendera en datormus tillverkad av SteelSeries. Modellen heter SteelSeries Rival 300, kostade nog ca 600kr när jag köpte den på Teknikmagasinet. Sedan är det ju upp till personlig preferens, gå gärna till någon butik där du får prova datormössen och se vilken du tycker är skön.

Modellen jag nämnde har även inbyggda LED-lampor som ändrar färg då och då, om man nu tycker det är coolt eller ens nödvändigt.
Citera
2017-05-21, 18:43
  #3
Moderator
memymos avatar
Rubrik ändrad

/Mod


Gammla: Datamus

Nya: Gamingmus? 800kr budget
Citera
2017-05-21, 20:15
  #4
Medlem
TheHedges avatar
Först och främst gå till vilken butik som helst som säljer "gaming möss" och känn på de. Passform är det viktigaste för att du ska känna dig nöjd i längden, sen finns de ännu fler egenskaper hos en mus som alla har olika personliga preferenser om, t.ex. vikt.
Just nu äger jag en Qpad-om75 som jag är otroligt nöjd med, 2 sidoknappar+ justerbar sense på mitten av musen.
Citera
2017-05-21, 20:35
  #5
Medlem
ninjutsus avatar
Finns ju en del att välja på, både äldre och nyare.
https://www.slant.co/topics/809/comm...t-gaming-mouse

Viktigast är ju passformen. Kör du palm, claw eller fingertip grip? Vilka finesser behöver du? Massa extra knappar som går att programmera, eller mer minimalistiskt? Programvara så du kan byta mellan olika configs? Olika viktinställningar?

När du hittat en mus som passar dina preferenser så kan du kolla vad den använder för sensor och vad folk tycker om den. Men viktigast är att den ligger bra i handen.
Citera
2017-05-30, 14:43
  #6
Medlem
Kapuffs avatar
Jag tycker 800 är det minsta man ska lägga på en mus, om man nu är en gamer men visst vill man ha en normal skräpmus från teknikmagasinet som "skiftar färg" varsågod.

Bra gaming möss.

Razer *Mamba 16000 Chroma Tournament Edition laser Gaming Mus

VÄRLDENS MEST EXAKTA GAMINGMUS-SENSOR MED 16 000 DPI 889:-

ROG Gladius II
Ergonomisk optisk mus designad för gaming på hög nivå och e-sport. 999:-

Jag har båda två men tycker musen från Asus är lite vassare.
Citera
2017-06-01, 20:28
  #7
Medlem
Corsair scimtar recommenderas.
Citera
2017-06-01, 21:23
  #8
Medlem
Livshacks avatar
Min kostade 500 när jag köpte den, Razer Deathadder, den börjar dock bli rätt sliten.

Hade aldrig lagt 800 på en mus.
Citera
2017-06-02, 01:14
  #9
Medlem
annanmedlems avatar
Skall du betala dyrt så varför inte Logitech G900? Kanske inte räcker med 800 riktigt men nästan.

Skall du inte betala dyrt så är exempelvis G203 en bra mus också.
Citera
2017-06-02, 07:58
  #10
Medlem
Jag har tidigare kört på DA 2013 & DA Elite, bra möss med ett antal saker att önska.

Plasten är alldeles för hal, så jag fick hela tiden byta grepp.

Programvaran är inte heller någon höjdare & ergonomin kunde iaf för min del vara bättre, tycker
insvängningarna på sidorna är för stora vilket gör att musen får för smal midja, iaf för mina händer som är ganska stora.

provade en Zowie ZA-11 som passar mig perfekt, eftersom dessa möss finns i ett antal olika storlekar,
och är en typ rak mus för både claw & palm grip

http://zowie.benq.com/en/product/mouse.html
Citera
2017-11-02, 16:09
  #11
Medlem
viko95s avatar
Tänkte det var dumt att starta en ny tråd, så jag lånar din lite och hoppas på svar.
Jag ska köpa en ny gamingmus har nyss inskaffat tangentbord Razer Ornata Chroma och nu har det dags att köpa en ny mus. Det de står mellan just nu är:

Razer Mamba Chroma Tournament Edition gamingmus: 699kr (känns inte som det är värt 1300:- för den trådlösa versionen).
eller
Logitech G900 Chaos Spectrum som är på Rea från 1500:- till 990:-

Så ska jag köpa Mamba för 699 eller är de värt 300:- extra för att få G900? Vad tycker ni som har lite mer expertis inom ämnet..
Citera
2017-11-06, 10:32
  #12
Medlem
karlsson911s avatar
Jag kan slå ett slag för Zowie EC1-A.
Har haft:

Corsair M65, den kändes lite tung samt krävde mer kraft för skjuta i spel (högre motstånd i knappen?)

Razer deathadder är riktigt go men kändes inte helt rätt samt att scrollen la av efter 6 månader.

Sitter nu med denna Zowie och allt känns riktigt bra. Ett stort plus är att den inte kräver mjukvara utan man ändrar mellan förinställda dpi via en knapp på undersidan.

https://www.inet.se/produkt/6607853/...a-gaming-mouse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback