Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-21, 16:38
  #1
Medlem
Ja vad säger man? Araben och Lidingöbon Youssef fyller år och får till detta en ny SAAB och en stor Samsung Ultra HD platt-tv donerat till sig och sin familj av GP Motor, volonuntärorganisationen Nema Problema Foundation och några integrationsivrare i syfte att "göra integrationen på Lidingö lite lättare". Det antyds även att detta är en belöning för att han faktiskt arbetar och att mödan av att bo på Lidingö gjort att han och hans familjs behov av bil är skriande stort

https://www.facebook.com/NemaProblem...30305740361115

Gissar att Malena Ernman, Victoria Kawesa, Alex Schulman, Fredrik Virtanen m.fl. är i orgasmstadiet nu. Verkar ju nästan som om araber blivit Sveriges nya adel! Är detta en kommande utveckling? Kommer medborgarna förväntas göra fler liknande "insatser" i sina närområden för att säkerställa att de "nya svenskarna" känner sig helt "välkomna"?
__________________
Senast redigerad av scrollock 2017-05-21 kl. 16:42.
Citera
2017-05-21, 16:46
  #2
Medlem
psflaxs avatar
Ny SAAB???

Den är från 1998.
Citera
2017-05-21, 16:47
  #3
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja vad säger man? Araben och Lidingöbon Youssef fyller år och får till detta en ny SAAB och en stor Samsung Ultra HD platt-tv donerat till sig och sin familj av GP Motor, volonuntärorganisationen Nema Problema Foundation och några integrationsivrare i syfte att "göra integrationen på Lidingö lite lättare". Det antyds även att detta är en belöning för att han faktiskt arbetar och att mödan av att bo på Lidingö gjort att han och hans familjs behov av bil är skriande stort

https://www.facebook.com/NemaProblem...30305740361115

Gissar att Malena Ernman, Victoria Kawesa, Alex Schulman, Fredrik Virtanen m.fl. är i orgasmstadiet nu. Verkar ju nästan som om araber blivit Sveriges nya adel! Är detta en kommande utveckling? Kommer medborgarna förväntas göra fler liknande "insatser" i sina närområden för att säkerställa att de "nya svenskarna" känner sig helt "välkomna"?

Vad är det du gråter över? Det är inte en ny bil de fick, dessutom så kostar det max 6k på blocket, dels så är tv:n bara en jävla tv.
Citera
2017-05-21, 16:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Vad är det du gråter över? Det är inte en ny bil de fick, dessutom så kostar det max 6k på blocket, dels så är tv:n bara en jävla tv.
Du ser ingenting pricipiellt över detta då?
Citera
2017-05-21, 16:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Ny SAAB???

Den är från 1998.
Ny för honom. Uttrycket är relativt.
Citera
2017-05-21, 16:50
  #6
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ny för honom. Uttrycket är relativt.



Snygg räddning
Citera
2017-05-21, 17:27
  #7
Medlem
BrianGriffins avatar
Bilhandlaren donerade en bil, som han antagligen inte hade lyckats sälja. (Den bilen lär ha fel inom ett tag, som den nya ägaren inte kommer ha råd att laga.)

Vad man såg på kartongen på tvn, så såg den ut som den har varit använd hos någon annan och säkert då donerad, för den skulle ändå slängas.

Araben fick saker som han inte har råd med och dom rika fick lite "jag har gjort skillnad i världen"-känsla och kan berätta om detta för sina kompisar.

Men nä, här är väl inget problem i detta?
Citera
2017-05-21, 17:40
  #8
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Araben fick saker som han inte har råd med och dom rika fick lite "jag har gjort skillnad i världen"-känsla och kan berätta om detta för sina kompisar.

Ja facebook nästa för att få vältra sig i likes från de moraliska ryttarnas sekt (PK.)
__________________
Senast redigerad av Asklord 2017-05-21 kl. 17:45.
Citera
2017-05-21, 17:44
  #9
Avstängd
Matrixdoomofdeaths avatar
Not sure if I want to commit suicide or genocide.

https://www.bing.com/images/search?v...x=1&ajaxhist=0

Det här är jag just nu. Sitter och garvar arslet av mig på ett mycket sjukligt sätt. Jag tror mitt argument räcker bra.
https://www.youtube.com/watch?v=nqGOOTjxTZ0
__________________
Senast redigerad av Matrixdoomofdeath 2017-05-21 kl. 17:49.
Citera
2017-05-21, 17:47
  #10
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du ser ingenting pricipiellt över detta då?

Inte med tanken på hur hans liv ser ut jämfört med min.

Dessutom så är det inte skattebetalarna som står för detta utan det är välgörenhetsorganisationer
Citera
2017-05-21, 17:50
  #11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Inte med tanken på hur hans liv ser ut jämfört med min.

Dessutom så är det inte skattebetalarna som står för detta utan det är välgörenhetsorganisationer
Har svårt att bli upprörd av samma anledning. Så länge det inte är skattepengar ser jag inte problemet alls.
Citera
2017-05-21, 17:58
  #12
Medlem
Returpappers avatar
De ska vänjas i tid vid bidragsberoendet som men alla beroenden blir de snabbt permanenta.

Visste inte att sossetänkandet genompyrt även fina Lidingö?

Som konstaterats så många gånger förut. Vägen till förnuft i invandringspolitiken går genom personlig upplevelse av invandringsöverdos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback