Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-22, 08:56
  #37
Medlem
marcusbirros avatar
Kan SD vara mer extrema än vad man tror?

Tänk såhär, SD är deras väljare. utan väljare är SD ingenting. Därav kan man inte låtsas vara ett sorts parti utåt men ha en dold agenda.
Det här var det mycket snack om förut från andra partier. Att SD skulle ha någon dold agenda och att det bara är ett spel.

Slutsats: SD är precis vad de framstår sig vara, ett oppositionsparti som brinner lite extra för vissa frågor. De personer som gillar SDs politik, ansluter sig till SD och försöker genomföra politiken. Det är inte svårare än så.
Citera
2017-05-22, 09:20
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Så frågan lyder som titeln, Kan SD vara mer extrema än man tror? Deras lugnare retorik som Jimmie har tagit till sig nu kan ju bara vara att locka till sig så många väljare som möjligt så att dom kan få egen majoritet, och ifall SD skulle få egen majoritet skulle dom då kunna bli mycket mer extrema?

Jag är inte emot SD jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag inte ville att dom skulle vara mer extrema.

Med mer extrem menar jag då att dom är mycket mer nationalistiska än vad dom säger sig vara. Dom är mycket mer för repatriering osv ni fattar.

Du menar att de är mera normala än vad man tror? Åtminstone om man ser politik i ett lite mer internationellt perspektiv? Sverige är ju det mest extrema landet i världen på många sätt.
Citera
2017-05-22, 09:48
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Så frågan lyder som titeln, Kan SD vara mer extrema än man tror? Deras lugnare retorik som Jimmie har tagit till sig nu kan ju bara vara att locka till sig så många väljare som möjligt så att dom kan få egen majoritet, och ifall SD skulle få egen majoritet skulle dom då kunna bli mycket mer extrema?

Jag är inte emot SD jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag inte ville att dom skulle vara mer extrema.

Med mer extrem menar jag då att dom är mycket mer nationalistiska än vad dom säger sig vara. Dom är mycket mer för repatriering osv ni fattar.

Nej de är precis så harmlösa som de verkar. De har formats av ett förtryckande klimat som inte tolererar nånting. De anpassar sig efter etablissemangets krav på att ta avstånd från "rasism" och allt annat. De tackar och bugar när de blir hånade och förnedrade.

SD är precis så harmlösa att medias falska påståenden om nazism blir uppenbara lögner för tillräckligt många svenskar för att SD ska komma in i riksdagen. De är en avvägning mellan folkets godtrogenhet och tolerans för förtryck, och medias lögner. Jimmie Åkesson är den perfekta ledaren för ett parti som lärt sig skämmas och krypa.
Citera
2017-05-22, 10:24
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men varför röstar de med alliansen i de flesta frågor?
SD röstar mer med den rödgröna regeringen än alliansen. Precis som man röstade mer på alliansen när dom hade regeringsmakten.
Citera
2017-05-22, 10:31
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Nej de är precis så harmlösa som de verkar. De har formats av ett förtryckande klimat som inte tolererar nånting. De anpassar sig efter etablissemangets krav på att ta avstånd från "rasism" och allt annat. De tackar och bugar när de blir hånade och förnedrade.

SD är precis så harmlösa att medias falska påståenden om nazism blir uppenbara lögner för tillräckligt många svenskar för att SD ska komma in i riksdagen. De är en avvägning mellan folkets godtrogenhet och tolerans för förtryck, och medias lögner. Jimmie Åkesson är den perfekta ledaren för ett parti som lärt sig skämmas och krypa.
Ja, jag tror också att det är så, det man säger utåt är faktiskt den politik som man står för. Det finns ingen dold agenda och så länge Åkesson sitter kvar så tror jag inte dom kommer bli mer "extrema" än så här.
Citera
2017-05-22, 11:18
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, jag tror också att det är så, det man säger utåt är faktiskt den politik som man står för. Det finns ingen dold agenda och så länge Åkesson sitter kvar så tror jag inte dom kommer bli mer "extrema" än så här.
Det brukar också vara så att partitoppen blir mera slätstruken, pga att de blir kompisar med de andra partiernas folk. Tyvärr så blir deals sådana att allt blir lika.
Citera
2017-05-22, 12:09
  #43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Så frågan lyder som titeln, Kan SD vara mer extrema än man tror? Deras lugnare retorik som Jimmie har tagit till sig nu kan ju bara vara att locka till sig så många väljare som möjligt så att dom kan få egen majoritet, och ifall SD skulle få egen majoritet skulle dom då kunna bli mycket mer extrema?

Jag är inte emot SD jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag inte ville att dom skulle vara mer extrema.

Med mer extrem menar jag då att dom är mycket mer nationalistiska än vad dom säger sig vara. Dom är mycket mer för repatriering osv ni fattar.

OM SD får något störra parlamentarisk inflytande, kommer det nog att medföra, att en del tidigare "riktigt" svenska värden återfår sin forna status.

Att detta sen av new age-partiet MP, salongs-kommunister och troende muslimer kommer att upplevas som "extremt" får vi andra som ser det positiva i svensk kultur, bl.a. yttrandefrihet*, ju lära oss att leva med.

* Det skall dock erkännas, att svensk yttrandefrihet kunne bli en del bättra.
Citera
2017-05-22, 17:27
  #44
Medlem
marcus90_kungs avatar
Alla politiska partier är ideologiskt mer extrema än de utger sig för att vara. Typ alla försöker ju insinuera att de är "mittenpartier", fat de inte är det. Det är klart att de kommer att bli hårdare ju mer samhället svänger i opinionen i den riktningen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback