Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-21, 15:56
  #1
Medlem
Så frågan lyder som titeln, Kan SD vara mer extrema än man tror? Deras lugnare retorik som Jimmie har tagit till sig nu kan ju bara vara att locka till sig så många väljare som möjligt så att dom kan få egen majoritet, och ifall SD skulle få egen majoritet skulle dom då kunna bli mycket mer extrema?

Jag är inte emot SD jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag inte ville att dom skulle vara mer extrema.

Med mer extrem menar jag då att dom är mycket mer nationalistiska än vad dom säger sig vara. Dom är mycket mer för repatriering osv ni fattar.
Citera
2017-05-21, 15:57
  #2
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Så frågan lyder som titeln, Kan SD vara mer extrema än man tror? Deras lugnare retorik som Jimmie har tagit till sig nu kan ju bara vara att locka till sig så många väljare som möjligt så att dom kan få egen majoritet, och ifall SD skulle få egen majoritet skulle dom då kunna bli mycket mer extrema?

Jag är inte emot SD jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag inte ville att dom skulle vara mer extrema.

Med mer extrem menar jag då att dom är mycket mer nationalistiska än vad dom säger sig vara. Dom är mycket mer för repatriering osv ni fattar.
Dom är inte mer extrema än sossarna eller nån annan i 7-klövern
Citera
2017-05-21, 16:06
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Du kan väl ställa samma fråga angående vänstern. Är de så lugna som man kan tro eller kommer de vid makt göra så det blir kommunism och Nord Korea här. Eller håller du liksom på. Om Centern tar makten kommer det bli Nazi Tyskland här. Centern är liksom det enda partiet som nu fortsatt att riktigt nazistiska rötter.
Citera
2017-05-21, 16:07
  #4
Medlem
Ja, de använder samma taktik som Dansk Folkeparti för att få inflytande. Vilket är bra.
Citera
2017-05-21, 16:10
  #5
Medlem
Nej de är harmlösa.
Citera
2017-05-21, 16:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kan väl ställa samma fråga angående vänstern. Är de så lugna som man kan tro eller kommer de vid makt göra så det blir kommunism och Nord Korea här. Eller håller du liksom på. Om Centern tar makten kommer det bli Nazi Tyskland här. Centern är liksom det enda partiet som nu fortsatt att riktigt nazistiska rötter.

Du missuppfattar mig. Jag anklagar inte SD för något. Bara en fråga. Är själv sdare
Citera
2017-05-21, 16:15
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Du missuppfattar mig. Jag anklagar inte SD för något. Bara en fråga. Är själv sdare

Ja ok. Jo om de nu får absolut makt så kommer det säkert bli mer nationalistisk. Det kan bli så att de tom kommer ta tillbaka svenska medborgarskap gett till utlänningar. Jag ser absolut inga fel med detta liksom nödvändigt för att rädda etniska svenskars rätt till eget land. Detta är liksom inget de kommer säga nu men någon som klart finns i deras agenda.
Citera
2017-05-21, 16:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja ok. Jo om de nu får absolut makt så kommer det säkert bli mer nationalistisk. Det kan bli så att de tom kommer ta tillbaka svenska medborgarskap gett till utlänningar. Jag ser absolut inga fel med detta liksom nödvändigt för att rädda etniska svenskars rätt till eget land. Detta är liksom inget de kommer säga nu men någon som klart finns i deras agenda.

Jag tror inte dom kommer ta tillbaka svenska medborgarskap. Även om (sd) vinner så får dom inte alla röster på sin sida. Även då är det svårt att ändra på lagar och regler. Bankerna som styr sverige, och dom kommer alltid få som dom vill.
Citera
2017-05-21, 16:39
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Jag tror inte dom kommer ta tillbaka svenska medborgarskap. Även om (sd) vinner så får dom inte alla röster på sin sida. Även då är det svårt att ändra på lagar och regler. Bankerna som styr sverige, och dom kommer alltid få som dom vill.

Det finns nog i deras agenda åtminstone. Jag hoppas där att man nu för fram så detta inte bli så allvarligt som det låter. För att nu SD ska få absolut makt kommer det krävas också att många utlänningar röstar på SD. De kommer förmodligen inte tycka det är ok att rösta på ett parti som kanske kommer göra så att de tappar sitt svenska pass. Men detta kommer liksom gälla bara de nu som är kriminella eller annat anti-Sverige människor. Jag är av den bestämda uppfattningen att ett svenskt medborgarskap det är heligt och det ska mycket till för att dra in det. Men tror också om SD vinner så kommer det nu helt rätt faktiskt finnas orsaker för att ta tillbaka ett svenskt pass.
Citera
2017-05-21, 16:40
  #10
Medlem
Idittfejss avatar
Det är ju detta exakt vad vänster och liberaler tror, när dom väl får makten så kommer deras extrema sida fram... Men hur långt ska man låtsas? man vann ju inte makt genom att vara extrema? utan tvärtom
Citera
2017-05-21, 17:27
  #11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najstangentbord
Du missuppfattar mig. Jag anklagar inte SD för något. Bara en fråga. Är själv sdare


Ja ha du och ändå vet du inte hur dina kompisar är? Har du bott i trollskogen för länge?
Citera
2017-05-21, 17:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ja ha du och ändå vet du inte hur dina kompisar är? Har du bott i trollskogen för länge?

Trollskogen? Bor i Norrland så en skog bor jag bredvid iaf. Brukar se riktigt fula troll där ibland, Kanske det var du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback