Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-28, 15:28
  #25
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Kolla hemmakväll http://www.hemmakvall.se/gott/glass/gb-twister.html

Enligt bilden har dom den du söker, men det skulle ju kunna vara så att bilden bara inte är uppdaterad.
Det roliga är att jag var i hemmakväll nyss och köpte solrosfrön och chips som jag brukar göra. Och tro mig jag frågade till och med. Den bilden indikerar dessutom inte på att de säljs i något paket. Det är i styck givetvis.

Det förvånar mig inte om de inte finns. Jag menar det finns många andra som heller inte finns ute...
Citera
2017-05-28, 18:15
  #26
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Det roliga är att jag var i hemmakväll nyss och köpte solrosfrön och chips som jag brukar göra. Och tro mig jag frågade till och med. Den bilden indikerar dessutom inte på att de säljs i något paket. Det är i styck givetvis.

Det förvånar mig inte om de inte finns. Jag menar det finns många andra som heller inte finns ute...
Nej det är klart, gillade den glassen väldigt mycket själv. Kan inte tänka mig att den sålde dåligt, så det lär inte varit någon anledning till varför den uppenbarligen inte existerar längre.

Men många företag gör riktigt tokiga val med sina produkter, bassets är väl det klart värsta exemplet.
Citera
2017-05-28, 18:44
  #27
Avstängd
smakenutavbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Det roliga är att jag var i hemmakväll nyss och köpte solrosfrön och chips som jag brukar göra.


Du använder solrosfrön som godis?
Citera
2017-05-28, 19:14
  #28
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej det är klart, gillade den glassen väldigt mycket själv. Kan inte tänka mig att den sålde dåligt, så det lär inte varit någon anledning till varför den uppenbarligen inte existerar längre.

Men många företag gör riktigt tokiga val med sina produkter, bassets är väl det klart värsta exemplet.
Längre? Den har aldrig existerat i paket i den originala smaken. Den har bara funnits styckvis.

Syftar du på bassets godiset? Jag personligen tyckte att det var den värsta skiten jag någonsin ätit, eller i alla fall bland det värsta.

Citat:
Ursprungligen postat av smakenutavbajs
Du använder solrosfrön som godis?

Inte som Godis. Men som typ 'mys' som det kallas... Vem gillar inte färska solrosfrön? Eller andra typer av nötter osv.

Dessa brukar jag köpa och smaska på när jag kollar film eller serier.. Fungerar fint. De finns både i 4-gott och Hemmakväll.
Citera
2017-05-28, 19:18
  #29
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Längre? Den har aldrig existerat i paket i den originala smaken. Den har bara funnits styckvis.

Syftar du på bassets godiset? Jag personligen tyckte att det var den värsta skiten jag någonsin ätit, eller i alla fall bland det värsta.
Inte? Hade fått för mig att den även fanns i 4-5 pack, men då minns jag nog fel.

Ja precis, Bassett's vingummi som de ändrade receptet på vilket nu gjort dem oätliga, tror inte jag läst någon positiv kommentar om dem någonstans efter det.
Citera
2017-05-28, 19:53
  #30
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Inte? Hade fått för mig att den även fanns i 4-5 pack, men då minns jag nog fel.

Ja precis, Bassett's vingummi som de ändrade receptet på vilket nu gjort dem oätliga, tror inte jag läst någon positiv kommentar om dem någonstans efter det.
Nej tyvärr. Den originala smaken har aldrig funnits, de du tänker på är dessa som dessutom är i mini.

Angående Bassetts vingummin så tror jag inte att jag har köpt dem i paket någon gång. Men finns inte den vanliga varianten kvar längre? Jag själv tycker om vingummin och köper de oftast när jag köper godiset löst.

Jag trodde du menade den här skiten först. Detta är bland det äckligaste jag någonsin stoppat i mig.
Citera
2017-05-28, 21:06
  #31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Bra skrivit där. Självklart är den beskattningen som existerar idag en stor det av anledningen till varför det är dyrt.

Okvalificerade arbeten förekommer indeed en hel del, men det är också på grund av att chefer och andra som sitter i höga positioner och dylikt har personal utan utbildning och till och med i många fall utnyttjar de som jobbar.

Idiotiska människor som Göran Greider kan vara värt att komma ihåg nästa gång man handlar godis, om man tycker det är dyrt nu, så bör man se vad han själv har föreslagit gällande en eventuell sockerskatt.

Ja, man kan verkligen ifrågasätta varför vi ska betala för Göran Greiders dåliga självkontroll, han har säkert bra betalt dessutom så hans snitslade bana mot en tidig grav i sviterna från diabetes är nog klart farbar även med höjd skatt. Men det är en annan fråga för en annan tråd.
Citera
2017-05-28, 21:15
  #32
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Ja precis. Jag undrar varför de gör så egentligen. Väldigt irriterande.

Eftersom att dom säljer produkterna på det viset så kan man anta att det är ett vinnande koncept. Dom har nog ganska slipade säljare. Varför eller om det är ett vinnande koncept har jag dock ingen aning om.
Citera
2017-05-29, 12:26
  #33
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Eftersom att dom säljer produkterna på det viset så kan man anta att det är ett vinnande koncept. Dom har nog ganska slipade säljare. Varför eller om det är ett vinnande koncept har jag dock ingen aning om.
Jag tänker också så, skrev om det lite längre upp gällande daim-glassarna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback