Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-21, 15:43
  #1
Avstängd
Svennebajss avatar
Har alltid undrat detta. De ända som finns är ju de där mini variaterna som dessutom inte är samma smak som den originella varianten som går att köpa i affär.

dessa alltså.

Men inte dessa som alla tycker är goda. Varför är det så? Någon som vet varför?
Citera
2017-05-21, 15:48
  #2
Medlem
Det är klart de finns ute, har ätit sådana flera gånger.
Citera
2017-05-21, 15:50
  #3
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är klart de finns ute, har ätit sådana flera gånger.
Länka gärna en bild på paketet då??

För jag har inte kunnat hitta dem någonstans, varken i Willys, Lidl eller Netto, Coop osv... Du tar säkert fel.
Citera
2017-05-21, 15:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Länka gärna en bild på paketet då??

För jag har inte kunnat hitta dem någonstans, varken i Willys, Lidl eller Netto, Coop osv... Du tar säkert fel.
Ja paket vet jag inte men jag köpte en glass för en månad sedan i pressbyrån tror jag. Gällande paketen så borde ICA ha, de har allt möjligt.
Citera
2017-05-21, 16:01
  #5
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ja paket vet jag inte men jag köpte en glass för en månad sedan i pressbyrån tror jag. Gällande paketen så borde ICA ha, de har allt möjligt.
Precis det jag syftar på är paketen. De finns inte med den originella varianten...

ICA har dom inte heller, handlar där med jämna mellanrum.

Pressbyrån har dem i styck, men det finns inget paket med dem än vilket jag tycker är ganska konstigt då dem är väldigt populära...

Goda men ändå kalorisnåla.
Citera
2017-05-21, 16:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Precis det jag syftar på är paketen. De finns inte med den originella varianten...

ICA har dom inte heller, handlar där med jämna mellanrum.

Pressbyrån har dem i styck, men det finns inget paket med dem än vilket jag tycker är ganska konstigt då dem är väldigt populära...

Goda men ändå kalorisnåla.
Den jag köpte sist var vit och mörkröd ganska god faktiskt. Nu vet jag inte var du bor men här
i Malmö finns gigantiska iCA varuhus och jag är ganska säker på att de har dem. Varför inte
kontakta GB och fråga?
Citera
2017-05-21, 17:22
  #7
Medlem
Vurtnes avatar
Finns mini twister i paket på Netto & Willys här i mörkaste Småland.
Citera
2017-05-21, 20:33
  #8
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Den jag köpte sist var vit och mörkröd ganska god faktiskt. Nu vet jag inte var du bor men här
i Malmö finns gigantiska iCA varuhus och jag är ganska säker på att de har dem. Varför inte
kontakta GB och fråga?
Vi har gigantiska ICA varuhus här i Göteborg med...

>mörkröd, ja då är det inte den utan den här

Dessa finns i mini i paket tillsammans med en annan, men icke den originella varianten. Tänkte se om någon här vet varför.

Ska ändå kontakta GB och fråga...

Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Finns mini twister i paket på Netto & Willys här i mörkaste Småland.
Precis men inte den vanliga varianten som fanns före dem och som man kan köpa styckvis i butikerna...

hmm tycker bara att det är konstigt då den är väldigt populär och många gillar den.
Citera
2017-05-23, 01:43
  #9
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Vi har gigantiska ICA varuhus här i Göteborg med...

>mörkröd, ja då är det inte den utan den här

Dessa finns i mini i paket tillsammans med en annan, men icke den originella varianten. Tänkte se om någon här vet varför.

Ska ändå kontakta GB och fråga...

Precis men inte den vanliga varianten som fanns före dem och som man kan köpa styckvis i butikerna...

hmm tycker bara att det är konstigt då den är väldigt populär och många gillar den.
Samma sak med Diam, finns inte att köpa i 6 pack längre. Det som fortarande finns är Sandwich & en massa jävla frost-glass.
Citera
2017-05-23, 11:30
  #10
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Samma sak med Diam, finns inte att köpa i 6 pack längre. Det som fortarande finns är Sandwich & en massa jävla frost-glass.
Märkligt! Det kanske tjänar mer pengar på det sättet när folk köper de i butikerna, för Daim-glassen kostar väl typ runt 20 spänn?

Btw, minns också Daim-glassen när den fanns i paket, men var det i ministorlek då eller i den vanliga varianten?

För ni finns ju de där mini Daim-glassarna i (liquorice)

Saken med den originella varianten av Twister är att den har aldrig funnits i paket.
Citera
2017-05-23, 17:16
  #11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Märkligt! Det kanske tjänar mer pengar på det sättet när folk köper de i butikerna, för Daim-glassen kostar väl typ runt 20 spänn?

Btw, minns också Daim-glassen när den fanns i paket, men var det i ministorlek då eller i den vanliga varianten?

För ni finns ju de där mini Daim-glassarna i (liquorice)

Saken med den originella varianten av Twister är att den har aldrig funnits i paket.

Jag tror bara att mini-varianten av Daim har funnits i kartong. Vissa andra som Nogger och 88:an har funnits fullstora. Vissa glassar tappar rätt mycket på att bli mini-varianter, jag gillar exempelvis Tip-top men köper den aldrig som mini-variant i kartong.
Citera
2017-05-24, 12:07
  #12
Avstängd
Svennebajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tror bara att mini-varianten av Daim har funnits i kartong. Vissa andra som Nogger och 88:an har funnits fullstora. Vissa glassar tappar rätt mycket på att bli mini-varianter, jag gillar exempelvis Tip-top men köper den aldrig som mini-variant i kartong.
Ja precis. Jag undrar varför de gör så egentligen. Väldigt irriterande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback