Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 15:37
  #1
Medlem
Ichnusaits avatar
Tjenare. Av en slump råkade jag komma åt lite av så kallad vax. Har dock ingen "dab rigg" som jag förstått är bästa sätt att inhalera detta skumma klet. Jag har varken bong eller pipa. Så till min fråga. Kan man mecka i detta med tobak o rulla en vanlig gås? Isånafall hur ? Nån med erfarenhet av detta ?
Citera
2017-05-21, 15:45
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Borde det inte att funka med att röka nål? Bara att klippa av ett sugrör till lagom längd, kleta fast biten på en nål, elda så att det börja ryka och sen suga i sig?
Citera
2017-05-21, 16:17
  #3
Medlem
RAGEDs avatar
Smeta det på insidan av en blunt. Funkar även på ocb men lite pilligare, akta så det inte går hål i pappret. Rulla kan du göra med en vanlig cigg om du inte har tillgång till annat. Använd en lagom uppvärmd nål för detta.

Funkar även att smeta på cigg eller på utsidan av en spliff. Föredrar dock att ha det på insidan.

Du behöver inte ha så mycket vax nära filtret och jag rekommenderar att hålla spliffen med glöden uppåt mellan blossen för detta vax kommer att rinna lite och då rinner det mot filtret.
Citera
2017-05-21, 16:55
  #4
Medlem
Ichnusaits avatar
Jag meckade i de med grönt o tobak o smula allt bara o rullande en vanlig hederlig gås lord have mercy.. flyger. Jesus christ plus plus . Ni ska komplicera till de me sugrör o nålar. Nej nej. Tack. Tråd kan skickas till papperskorgen .
Citera
2017-05-21, 19:23
  #5
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichnusait
Jag meckade i de med grönt o tobak o smula allt bara o rullande en vanlig hederlig gås lord have mercy.. flyger. Jesus christ plus plus . Ni ska komplicera till de me sugrör o nålar. Nej nej. Tack. Tråd kan skickas till papperskorgen .
Jag sett sett en del på Drugs INC, att man har någon järnsak som man värmer upp tills den är glöggad.
Sen röks det igenom tex en bong.

Men varför papperskorgen, det finns ju många sätt.
Ett sugrör och nål funkar bra.
En annan är att man lägger ett bestick(kniv), och kör sugrör, tom toa/kökspapperrulle för suga i sig röken.
Citera
2017-06-05, 00:53
  #6
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Jag brukar alltid strö på lite wax och blanda med weed och lägga i spliffen även lite tobak funkar skit bra. Men det bästa hade ju varit att ha en sån vape som e till för sånt.
Citera
2017-06-05, 14:49
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichnusait
Jag meckade i de med grönt o tobak o smula allt bara o rullande en vanlig hederlig gås lord have mercy.. flyger. Jesus christ plus plus . Ni ska komplicera till de me sugrör o nålar. Nej nej. Tack. Tråd kan skickas till papperskorgen .
Det är dock slöseri med bra knark. Det är trots allt rent THC som du har i en bit dab. Du hade fått ut betydligt om du hade rökt nål eller kört hot knife.
Citera
2019-07-04, 03:29
  #8
Medlem
Misterman69s avatar
vad behövs för att röka wax/dabs/shatter

tjena, blev precis klar första skörden, tänkte testa att göra wax/thc-extrakt av en del, använde mig av butangas metoden och fick ut 2g (tog endast en liten del av skörden) men jag har bara en vanlig bong (med skål) o har sett att man måste ha nå metall-skål för att röka det på rätt sätt, vart köper man det? vad heter grejen? måste man köpa en helt ny aparat eller är det något som man sätter på befintlig bong?
mvh
Citera
2019-07-04, 04:46
  #9
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterman69
tjena, blev precis klar första skörden, tänkte testa att göra wax/thc-extrakt av en del, använde mig av butangas metoden och fick ut 2g (tog endast en liten del av skörden) men jag har bara en vanlig bong (med skål) o har sett att man måste ha nå metall-skål för att röka det på rätt sätt, vart köper man det? vad heter grejen? måste man köpa en helt ny aparat eller är det något som man sätter på befintlig bong?
mvh

Du kan köpa oljerigg på smoketower. För att lättare hantera vaxet rekommenderar jag att du köper en liten silicon matta och nål, på så sått går heller inget till spillo och man kladdar inte ned. Funkar också utmärkt om du packar en bowl med weed sen toppar den med vax, när du tänder på kommer vaxet smälta over weedet. Att rulla det i en joint med weed är också trevligt tycker jag. Lycka till hoppas det smakar!
Citera
2019-07-04, 05:21
  #10
Medlem
GubbenmedGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misterman69
tjena, blev precis klar första skörden, tänkte testa att göra wax/thc-extrakt av en del, använde mig av butangas metoden och fick ut 2g (tog endast en liten del av skörden) men jag har bara en vanlig bong (med skål) o har sett att man måste ha nå metall-skål för att röka det på rätt sätt, vart köper man det? vad heter grejen? måste man köpa en helt ny aparat eller är det något som man sätter på befintlig bong?
mvh

Det finns väl inget rätt eller fel sätt att röka, så länge du får i dig röken? Jag förstår inte vad du menar med "vanlig bong med skål"? Kopp av metall på bongar är vanligt om den är köpt.
Jag föredrar en digger, eller spliff. Jag tycker toleransen ökar fortare med bong, man blir så bortskämd att sen funkar inte spliffen som den ska. Men gärna en bong lite senare på kvällskvisten, när man kan bara softa.
Aja hoppas du fick en nice skörd. Trevlig sommar
Citera
2020-04-17, 01:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Det finns väl inget rätt eller fel sätt att röka, så länge du får i dig röken? Jag förstår inte vad du menar med "vanlig bong med skål"? Kopp av metall på bongar är vanligt om den är köpt.
Jag föredrar en digger, eller spliff. Jag tycker toleransen ökar fortare med bong, man blir så bortskämd att sen funkar inte spliffen som den ska. Men gärna en bong lite senare på kvällskvisten, när man kan bara softa.
Aja hoppas du fick en nice skörd. Trevlig sommar

jo när det kommer till dab. måste ha mycket högre temperatur än glöd så de vaporiseras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback