Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 15:15
  #1
Medlem
Hej! Gammal användare på nytt konto. Moderator får flytta tråd till medicin om det inte passar här.

Ska försöka göra mig förstådd och sammanfatta mig så gott jag kan och kommer att avsluta tråden med två frågor som jag undrar över.

Det är så att jag har gått på neuroleptika/antipsykotika samtidigt som jag har tagit amfetamin och därmed fuckat upp/fått utebliven effekt.

För ett år sen så fick jag olanzapin/zyprexa munsönderfallande tablett under ett par månader, samtidigt hade jag ungefär 30g amfetamin av bra kvalite. Effekten blev därmed utebliven pga att den ena stänger in och den andra frisätter dopamin i hjärnan enkelt förklarat.
Det enda som jag möjligtvis upplevde var lite mani(sortera småsaker i lådor) och att mina kärl krympte så jag blev väldigt andfådd utav att vara i rörelse. Bara negativt dvs.
Även om effekten uteblev så tog jag dagligen utav tjacket under ett par veckor tills det var slut.

Nu var det dags igen, men denna gång har jag fått Haldol/Haloperidol depåinjektion under ett par veckor utan att ta några droger. Tog sprutan med två veckors mellanrum och hade absolut minsta möjliga dos. Har läst att haldolet försvinner ur kroppen efter 2-4 veckor.

Har slutat med haldol och tog senast för 6 veckor sedan. Köpte därför 10g amfetamin av bra kvalité för att njuta på dagarna. Problemet är att effekten uteblir helt och hållet, även om medicinen ska ha gått ur kroppen för länge sen så känner jag alltså ingenting.
Första dagen jag testade fick jag möjligtvis lite mani och pigghet, men det kan ha varit placeboeffekt.

På olanzapin fick jag ju lite bieffekter iallafall, men nu efter haldolbehandling händer ingenting. Blir inte pigg, handsvett, manisk eller får någon annan effekt överhuvudtaget, nada, zero...ingenting alls. Kan dra upp hela påsen och sen gå och lägga mig om jag vill.

Detta handlar alltså inte om hur jag tar tjacket, kvalité eller tolerans, utan det är något med mina synapser/neurotransmittorer eller liknande i hjärnan och jag har därför några frågor jag hoppas jag kan få svar på.
Har i timtal mätt spenderat flera dagar åt att lära mig om neuroleptika, amfetamin och hur hjärnans funktioner fungerar och jag undrar;

Kan jag förra året ha förstört något i hjärnan när jag under ett par veckor gick på neuroleptika samtidigt som amfetamin? Något med dopaminfrisättningen eller liknande. Tänker att det blir som att underhålla en brasa med en dunk bensin och en vattensläckare, grillat hjärnan helt enkelt.

Eller

Kan haldolen fortfarande finnas kvar i hjärnan även om det var mer än 6 veckor sen senaste sprutan och att den går ur kroppen på 2-4 veckor?
Typ som att det är pyttelite verksamt ämne som stannar i hjärnan under väldigt lång tid och som gör att effekten av tjack uteblir till 100%. Tycker det låter konstigt.

Vore skönt att höra vad andra har att säga, om jag har blivit lite hjärnskadad eller om depåmedicinen fortfarande kan verka så här långt efter...

Kommer inte kunna röka gräs/dricka alkohol under 1 år pga provtagning och hade tänkt använda amfetamin lite då och då istället, men nu vet jag inte hur jag ska klara mig utan tjacket ens.

Tog nyss en fet lina och fick absolut ingen effekt utav dundertjacket, har testat i två veckor nu och har ca 5g kvar som jag inte kommer att känna någonting utav...mycket tråkigt.
Känns som om det inte spelar någon roll om jag väntar en månad eller två och kommer förmodligen ta någon lina per dag tills det är slut ändå.

Hjälp? Tips? Idéer?

Mvh charliew
__________________
Senast redigerad av charliew 2017-05-21 kl. 15:31.
Citera
2017-05-21, 16:23
  #2
Medlem
Abysmals avatar
Se det som ett tecken på att det är dags för nästa steg, nämligen heroin!
...eller så ser du det som ett tecken på att det är dags att sluta knarka.
Citera
2017-05-21, 16:33
  #3
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abysmal
Se det som ett tecken på att det är dags för nästa steg, nämligen heroin!
...eller så ser du det som ett tecken på att det är dags att sluta knarka.

1+
fyfan vilken sorglig trådstart
Citera
2017-05-21, 20:22
  #4
Medlem
Vad är det som är sorgligt? Lever inte direkt i misär.

Har inte hittat tillräcklig information om långtidsverkande Haldol på svenska men jag läste på lite olika forum på engelska och det stod att Haldol kan ha en halveringstid på 3 eller 6 veckor.
Så det stämmer nog att det finns en del medicin kvar som blockerar mina D2-receptorer fortfarande och det är helt enkelt därför jag inte känner av amfetaminet.

Angående hjärnskada vore det intressant att veta mer djupgående om hur hjärnan och dess receptorer påverkas av att samtidigt ta amfetamin och Haldol under en längre period.
Tog upp det här med min läkare förut som inte kunde ge någon djupare förklaring om hur det påverkas, han kunde bara konstatera att den ena blockerar och den andra frisätter.

Kanske inte ens finns någon forskning om det, men vore ändå intressant att höra om skadorna man eventuellt skulle kunna dra på sig när man blandar dessa preparat under en period, för särskilt sunt för hjärnan är det nog iallafall inte.
Citera
2017-05-21, 20:30
  #5
Medlem
Abysmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliew
Vad är det som är sorgligt? Lever inte direkt i misär.

Har inte hittat tillräcklig information om långtidsverkande Haldol på svenska men jag läste på lite olika forum på engelska och det stod att Haldol kan ha en halveringstid på 3 eller 6 veckor.
Så det stämmer nog att det finns en del medicin kvar som blockerar mina D2-receptorer fortfarande och det är helt enkelt därför jag inte känner av amfetaminet.

Angående hjärnskada vore det intressant att veta mer djupgående om hur hjärnan och dess receptorer påverkas av att samtidigt ta amfetamin och Haldol under en längre period.
Tog upp det här med min läkare förut som inte kunde ge någon djupare förklaring om hur det påverkas, han kunde bara konstatera att den ena blockerar och den andra frisätter.

Kanske inte ens finns någon forskning om det, men vore ändå intressant att höra om skadorna man eventuellt skulle kunna dra på sig när man blandar dessa preparat under en period, för särskilt sunt för hjärnan är det nog iallafall inte.
Hjärnskada har du nog allt. Hjärnan lär nog inte läka av att du drar mer amfetamin i snoken. Hur blir du inte nojjig?
Citera
2017-05-25, 00:37
  #6
Medlem
Jag blir inte orolig eftersom jag varit med om värre saker och för att hjärnan är bra på att läka.
Förstår att det inte är sunt för hjärnan att fortsätta dra linor i detta tillstånd, så jag tänker iallafall dra ner på det.
Tänker testa en gång i veckan på det jag har kvar, och känna efter när effekten kommer tillbaka, för då kan jag köpa nytt och få önskvärd effekt.
Citera
2018-02-01, 05:11
  #7
Medlem
Nattskattas avatar
Neuroleptika blockerar ju dopamin i hjärnan så det är inte så konstigt att du inte får någon effekt på tjack.

Skit i tabletterna eller skit i tjacket. De fungerar på det sättet att de motarbetar varandra så därför är det bara onödigt att blanda DDT
Citera
2018-02-01, 09:40
  #8
Medlem
Om du blandar tjack och neuroleptika kan du få malignt neuroleptikasyndrom och dö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback