Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 13:56
  #1
Avstängd
Har haft klådan sedan i kanske i 4-5 dagar. Vad ska jag göra? Har haft liknande tidigare som var mer ångestbetingat tror jag, men det känns som denna skulle kunna vara fysisk. Har hört att den kan vara tecken på levercancer eller bukspottkörtelcancer... Har som sagt varit med om att ha klåda sedan tidigare, som längst i typ 3-4 veckor. Fast klådan denna gång är mer ofta nu, än vad jag minns sedan tidigare.
Citera
2017-05-21, 14:05
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Vart sitter klådan och hur ser det ut ren visuellt?

kan vara av många olika anledningar
Citera
2017-05-21, 14:21
  #3
Medlem
herrcarlssons avatar
Om du har klåda och direkt gör kopplingen cancer så kanske det inte är omöjligt att denna klåda också är ångestbetingad.
Citera
2017-05-21, 14:57
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Vart sitter klådan och hur ser det ut ren visuellt?

kan vara av många olika anledningar
Ser inga utslag eller nått. Men klådan började i magregionen kan man säga. Nu är det kring hela kroppen.
Citera
2017-05-21, 15:29
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Har haft klådan sedan i kanske i 4-5 dagar. Vad ska jag göra? Har haft liknande tidigare som var mer ångestbetingat tror jag, men det känns som denna skulle kunna vara fysisk. Har hört att den kan vara tecken på levercancer eller bukspottkörtelcancer... Har som sagt varit med om att ha klåda sedan tidigare, som längst i typ 3-4 veckor. Fast klådan denna gång är mer ofta nu, än vad jag minns sedan tidigare.
Tar du några läkemedel/kosttillskott?
Citera
2017-05-21, 15:40
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tar du några läkemedel/kosttillskott?
Svar nej.
Citera
2017-05-21, 21:13
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Om du har klåda och direkt gör kopplingen cancer så kanske det inte är omöjligt att denna klåda också är ångestbetingad.
Du har rätt. Jag gjorde det dumma och började googla på diverse sjukdomar efter att jag hade haft klådan några som att det skulle lindra "symtomen", vilket jag gjorde idag samt att direkt trodde att det var det värsta tänkbara dvs cancer.
Men som jag nämnde i trådstarten har sedan tidigare haft klådan i andra hypokondriska sammanhang, och andra kroppsliga symtom kopplade till tvångstankar. Skulle gärna veta om det finns något att göra åt detta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback