Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-12, 10:23
  #49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Inte förvånande så är det även i detta fall fråga om en vidrig muslimsk pensionsräddare. En äcklig bidragsparasit som vi importerat och försörjer med våra skattepengar. Den vidriga kvinnan från Irak:

Maryim Mohammed Sharif
(19970507-6009)
Medborgare i Irak, Sverige.


Försök till mord:

"Maryim Sharif har försökt beröva sin son Yousef Salim, född 2014, livet genom att hålla ut honom genom ett fönster och sedan släppa taget om honom så att han fallit flera meter ner mot marken. Det hände den 20 maj 2017 på Vidåsvägen 4, Sågmyra, Falu kommun.

Hot genom att upprepade gånger hålla ut Yousef Salim genom fönstret på hög höjd, vilket innefattat ett hot om att släppa ned honom, vilket varit ägnat att framkalla allvarlig rädsla hos honom för den personliga säkerheten. Hotet är grovt då gärningen varit av särskilt hänsynslös och farlig art med hänsyn till tillvägagångssätt och hotets innebörd, samt då det riktats mot ett litet barn som befunnit sig i en skyddslös ställning. Gärningen har begåtts med uppsåt."
Och detta har hon gjort mot sin son som är ett par år gammal. Fy fan. Utvisa packet direkt. Låt pesnsionsräddaren avtjäna straffet i Irak. Sjävklart av humanitära skäl.......

Stämningsansökan: https://minfil.org/7aX5U7b0bd/irakpack.pdf

Stort tack för stämningsansökan.

En sak som jag undrar över, som kanske kommer att framgå i andra handlingar, är om kvinnans beteende har någon historik?

Klippt ur åtal och som du redan har citerat:

Citat:
Hot genom att upprepade gånger hålla ut Yousef Salim genom fönstret på hög höjd, vilket innefattat ett hot om att släppa ned honom, vilket varit ägnat att framkalla allvarlig rädsla hos honom för den personliga säkerheten.

Det här med "upprepade gånger", det skall bli intressant att se om det avses enbart det här tillfället eller om dåren har hotat på samma sätt vid andra tillfällen?

Jag bortser inte under några omständigheter det lidande som kvinnan orsakat sin son. Det är fruktansvärt helt enkelt.
Men jag kan inte låta bli att undra över vad den här invandraren har kostat, kostar och kommer att kosta Svenska skattebetalare?
Citera
2017-07-12, 11:38
  #50
Medlem
Jag tycker det låter som om den Irakiska bidragsparasiten har bråkat med någon i lägenheten. Hållit barnet utanför fönstret och ev. hotat att släppa. Jag hoppas verkligen att "upprepade gånger" innebär ett flertal gånger under denna incident och inte något som pågått tidigare.

Varför ska man annars hålla en tvååring utanför fönstret? Möjligtvis psykisk sjukdom?
Citera
2017-07-12, 12:02
  #51
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Jag tycker det låter som om den Irakiska bidragsparasiten har bråkat med någon i lägenheten. Hållit barnet utanför fönstret och ev. hotat att släppa. Jag hoppas verkligen att "upprepade gånger" innebär ett flertal gånger under denna incident och inte något som pågått tidigare.

Varför ska man annars hålla en tvååring utanför fönstret? Möjligtvis psykisk sjukdom?
Mina fetningar.

Jepp, det är av intresse att få klarhet i.

För då kommer ju följdfrågan, har myndigheterna haft kunskaper om kvinnans beteende och kanske en uppenbar olämplighet att vara tillsammans med sitt barn?

Finns de sociala myndigheterna involverade sedan tidigare? Psykiatrin?
Citera
2017-07-12, 14:11
  #52
Medlem
flaskborstes avatar
Hon är nyligen fylld 20 (född 199705) ungen född 2014 (2 år och x månader ev 2,5 år eller så)
Födde då ungen som 17 åring (troligtvis). Påsatt som 16-17åring. ex bortgift med någon innan hon var myndig ?

Hon avskyr ungen och att vara mamma i någon form av havandeskaps psykos eller liknande..

Ungen trilskas och hon hotar barnet med att släppa ut den genom fönstret..

Händer flera gånger och till slut så släpper hon ungen då hon inte orkar med längre.


Min teori om vad som hänt. Kanske kusinpappan ställer hårda krav på henne och hon inte har några andra möjligheter att påverka.

Ge familjen en lägenhet högre upp i ett höghus..
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback