Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-22, 12:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe16_w
Skydda samhället från vad?

Vad tror du pucko? Är du så här obildad på riktigt, eller spelar du trög?
Citera
2017-05-22, 12:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavelmannen
Jag har haft en diagnos i ca 10 års tid. Har gått hos psykiatrin och tagit mediciner lika länge.
I början av min diagnos låg jag inne i slutenvård.

Jag har inte träffat min läkare på ungefär ett år, för att jag inte haft någon anledning. Har enbart haft kontakt med min kontaktperson.

Hur som helst, så har jag slutat ta medicin helt sen i vintras. Jag har mått bättre och bättre. Känner mig nu helt frisk och utan besvär sedan ett par månader.
Jag har sagt till min kontaktperson att jag minskat med medicinen som jag tar, inte att jag har slutat helt. Det är jag lite rädd för att berätta.
Hur tar jag mig ur psykiatrin ?

Någon med erfarenhet som vill dela med sig ?

Så länge du inte har en historia av att vara farlig för dig själv eller genom aggressivitet vara farlig för andra så borde det inte vara några problem att ta sig ur psykiatrin.

Och så länge du inte sitter och säger till läkaren att du pratar med hustomtar hemma eller att du kan transform yourself to a werewolf at the full moon så bryr de sig inte speciellt mycket.
Citera
2017-05-22, 22:57
  #15
Medlem
Har man varit sjuk från och till hela vuxenlivet, blir det inte enkelt. En liten felsägning eller att kontaktpersonen tänker lite annorlunda så kommer det att stå i journalen och då är det kört.
Citera
2017-05-23, 06:23
  #16
Medlem
Ok. Så länge du inte vårdas enligt LPT/ÖPT så är det fritt fram att säga upp kontakten med psykiatrin.... Antingen ring till mottagningen och informera att du vill säga upp kontakten på grund av att du mår bra. Eller ring och boka in ett läkarbesök och ta diskussionen då. Går du via allmänpsykiatrin eller ett Psykosteam?
Citera
2017-05-24, 02:08
  #17
Medlem
Det är genom övp. Blir nog inga problem att säga upp kontakten med dom. Känns som det blir svårare att övertyga dom om att jag är frisk.
Citera
2017-05-24, 07:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavelmannen
Det är genom övp. Blir nog inga problem att säga upp kontakten med dom. Känns som det blir svårare att övertyga dom om att jag är frisk.
Övp? Menar Du ÖPT = Öppen tvångsvård? I så fall blir du inte av med psykiatrin förrän du anses må så pass bra att du klarar dig utan vård. Öpt får man nästan bara ifall man har en schizofreni eller schizoaffektiv sjukdom. Annars vårdas man enligt HSL.
Citera
2017-05-26, 01:01
  #19
Medlem
Menade öppenvårdspsykiatri.
Citera
2017-05-29, 12:49
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavelmannen
Jag har haft en diagnos i ca 10 års tid. Har gått hos psykiatrin och tagit mediciner lika länge.
I början av min diagnos låg jag inne i slutenvård.

Jag har inte träffat min läkare på ungefär ett år, för att jag inte haft någon anledning. Har enbart haft kontakt med min kontaktperson.

Hur som helst, så har jag slutat ta medicin helt sen i vintras. Jag har mått bättre och bättre. Känner mig nu helt frisk och utan besvär sedan ett par månader.
Jag har sagt till min kontaktperson att jag minskat med medicinen som jag tar, inte att jag har slutat helt. Det är jag lite rädd för att berätta.
Hur tar jag mig ur psykiatrin ?

Någon med erfarenhet som vill dela med sig ?

följ ditt hjärta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback