Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-17, 14:43
  #13
Avstängd
Starkare större triceps, bra komplement till bänkpress, sparar på axlarna. Hur många anledningar behöver du!
Citera
2017-06-23, 11:05
  #14
Medlem
Enzymes avatar
Jag älskar smalbänk! Har alltid med det i mitt program. För mig är det en kanonövning för att öka styrkan och volymen på triceps. Sen är push press underskattad för att bygga starka triceps om det just är lock out-fasen man har problem med i bänken.
Citera
2017-06-24, 00:25
  #15
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Vill man träna triceps så effektivt som möjligt, så kör man inte pressövningar.
Då är det mer fördelaktigt med pushdowns eller scullcrushersliknande övningar.
Citera
2017-06-24, 16:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderat4Life
Hej! Mitt mål är att bli starkare i bänk. Kör redan hantelpress och dips som lite komplementträning, men har hört att smalbänk är bra om man har som syfte att bli stark i bänk. Men varför är det bra?

Smalbänk är bra om man:
Exempelvis spelar amerikansk fotboll och måste bli bra på att blocka - då håller man händerna ungefär lika smalt som man gör i smalbänk

Annat exempel: Om triceps är den svaga punkten kan man köra smalbänk för att bli starkare i triceps...
Citera
2017-06-24, 16:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Vill man träna triceps så effektivt som möjligt, så kör man inte pressövningar.
Då är det mer fördelaktigt med pushdowns eller scullcrushersliknande övningar.

Håller med dig men om man vill bli så bra i bänk som möjligt men ändå stärka triceps så är smalbänk ett bättre val än isoleringsövningar. Floorpress, dips etc kan också vara att föredra...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback