Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-25, 13:16
  #13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Tack för era svar, det har funkat normalt ett tag nu så kanske var det bara en tillfällig "bugg", och nej den är inte begagnad utan splitterny och används i hemmet. Märkligt problem var det hursomhelst, som ni nämner vore det ju väldigt obehagligt med någon slags inbyggd censur! Lovar att återkomma om problemet skulle återkomma, och ni har givetvis rätt att jag även kan testa ladda ner chrome.

Jag använder mest Mac och Safari på Flashback och har aldrig (vad jag minns) haft problem.
Om något blir fel så får man ju oftast ett felmeddelande.

Safari har en bra felsökningsfunktion som ofta är till hjälp om man har problem.

Gå in i Safaris inställningar, Avancerat och aktivera "Visa utvecklarmenyn".
I den menyn finns sedan diverse godsaker, som t.ex. visa webbgranskare, visa felmeddelandefönstret och starta tidslinjeinspelning.

Citera
2017-05-25, 13:27
  #14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Någon som vet vad som kan vara fel när Flashback.org inte kan öppnas på safari? Är ny Mac-användare, fb har dessutom alltid fungerat smärtfritt på min iPhone så tycker detta är ett lite märkligt problem.. i övrigt fungerar dock internet snabbt och smärtfritt på datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vill någon mer posta kommandon på hur man mer eller mindre förstör sin dator, så varsågod.

Det kommer belönas med en omedelbar varning.
/moderator

Kan inte Flashback ha en rekommendation till alla som frågar om hjälp under "Datorer och IT"?

Frågor av typen "fungerar inte" är ganska vanliga och svåra att besvara.

Det borde IMO vara obligatoriskt med en lite närmare beskrivning, som:
– Blir browserfönstret blankt eller kommer det upp ett felmeddelande?
– Om det finns en felmeddelande, vilket är det?
– Har felet funnits hela tiden eller har det uppstått och i så fall när?

Jag tror att den typen av information ökar chansen för att få ett bra svar betydligt.

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback