Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 22:14
  #577
Medlem
Grabbarna bankade in rätt antal baljor idag men kan de banka in fler i morgon?
2017-05-20, 22:15
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Haha en rejäl åktur han skickar finnen på. Hoppas på en riktig fysiskt match imorgon. Kanadensarna har ju en tendens å vara gnälliga så hoppas att Sverige kan sätta dem på plats

Finns risk att de kör en boarding på Bäckström eller Nylander ganska tidigt. Iallafall om Sverige tar ledningen. "Vi" måste nog ha full fart ifall det ska gå vägen. Kanada såg riktigt vassa ut mot ryssarna när det gällde.

Ändå, Sverige har en bra chans. Kanske den bästa mot Kanada på länge, inkluderat semin som vanns på straffar när Sedinarna var med.
2017-05-20, 22:19
  #579
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Finns risk att de kör en boarding på Bäckström eller Nylander ganska tidigt. Iallafall om Sverige tar ledningen. "Vi" måste nog ha full fart ifall det ska gå vägen. Kanada såg riktigt vassa ut mot ryssarna när det gällde.

Ändå, Sverige har en bra chans. Kanske den bästa mot Kanada på länge, inkluderat semin som vanns på straffar när Sedinarna var med.
Kan tänka mig att Sverige är lite revansch sugna efter OS-finalen 2014. Hoppas iaf på en match med mycket mål
2017-05-20, 22:25
  #580
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Lol, paradoxalt inlägg. Finland har väl ingen chans i världen om de inte rycker upp sig 4 snäpp. Men ett rätt har du, Sverige vann välförtjänt!

Jo lite ser jag nu. Men Ryssland känns alltid lättare än Kanada av nån anledning...
2017-05-20, 22:26
  #581
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Finns risk att de kör en boarding på Bäckström eller Nylander ganska tidigt. Iallafall om Sverige tar ledningen. "Vi" måste nog ha full fart ifall det ska gå vägen. Kanada såg riktigt vassa ut mot ryssarna när det gällde.

Ändå, Sverige har en bra chans. Kanske den bästa mot Kanada på länge, inkluderat semin som vanns på straffar när Sedinarna var med.


... eller Lundqvist. Fast kanske inte just boarding på Lunkan i och för sig.

Jag tror Bäckström och Lundqvist är jädrigt taggade att tvåla till kanadickerna. Det är nog resten av svenskarna också. Kul match ska det bli. Jag hoppas kronorna skrämmer lönnlöven till asplöv i morgon men jag tror inte Lejonen klarar Björnen i morgon.
2017-05-20, 22:31
  #582
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Jo lite ser jag nu. Men Ryssland känns alltid lättare än Kanada av nån anledning...

Ja, i alla fall i en final. De är otroliga när det väl gäller. Men blir intressant. Sveriges försvarsspel svajar ju dock till några ggr per match, tror det kan bli en avgörande faktor imorgon. Vi får inte släppa till mycket alls, det ska vara tätt!!!
2017-05-20, 22:32
  #583
Medlem
Det var bra en i Kanada matchen oxå, när ngn ryss blev helt däckad!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback