Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 14:47
  #1
Medlem
Fittheligeandes avatar
Vad ljög ni om?

Blev ni genomskådade?

Vad ledde det till slut till?
Citera
2017-05-20, 14:54
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Nej. Har jag inte gjort. Ser inte vitsen med det.
Citera
2017-05-20, 14:57
  #3
Medlem
Logisksvensks avatar
Det gör väl alla

"Jag är en go get:er"

"Sjukt ambitiös"

"Det finns ingen i Sverige som är bättre på det är området än vad jag är"

"Anställer du mig så kommer jag arbeta stenhårt varje dag för att bevisa att ni gjort rätt beslut"

"Det spelar ingen roll att jag är outbildad, är man driven så kan man bli vad man vill och det kommer jag göra allt jag kan för att uppnå, ge mig bara chansen"




Dessa ord säljer som smör i arbetsintervjuer
Citera
2017-05-20, 15:00
  #4
Medlem
Idittfejss avatar
Ja, ljög mig till att jobba som webbutvecklare. Hade tagit en kurs på nätet i någon vecka och kollat lite youtube videos.

Detta var utomlands också, hade en referens som var min kompis. Dom ringde upp honom där han blåljög då han var med på detta.

Efter 2 veckor upptäcker arbetskamraterna att jag inte har en jävla aning om vad jag höll på med och chefen tog in mig i ett rum och samtala med mig. Forsatt att ljuga och lovade att skärpa mig, men det spelade ingen roll då jag inte visste vad jag höll på med. Fick sparken 2 dagar senare.

Hade nog fått sparken tidigare men första veckan var ganska soft.

Annars ljuger man alltid på intervjuer. Eller överdriver extremt.
Citera
2017-05-20, 18:31
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Vad gör det att du VILL ljuga? Så du har råd att köpa rysk kaviar?
Citera
2017-05-20, 19:42
  #6
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Inte mer än vad man normalt gör på intervjuer, man vill ju presentera sig så väl som möjligt.