Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-24, 07:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen filmades färden via drönare, BO var med i en mcklubb och de skulle filma körningen enligt andrahandsuppgifter.

Makabert om det stämmer.
Jag tror stora samhällskostnader och många oskyldigas liv skulle sparas om man HÖJDE ÅLDERN till 26 både för mc-kort och drönar-licens samt även INNEHAV av mc / drönare.
Citera
2017-05-24, 22:22
  #14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jag tror stora samhällskostnader och många oskyldigas liv skulle sparas om man HÖJDE ÅLDERN till 26 både för mc-kort och drönar-licens samt även INNEHAV av mc / drönare.
Medborgarens frihet är viktigare, det går 100 st ansvarsfulla och försiktiga MC förare på varje vårdslös.
I det här fallet vet jag inte, det kan vara en tillfällighet, vet du?
Citera
2017-05-25, 03:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patgin
Olyckan skedde ute på Lidingö och motorcyklisten kom på något sätt över i mötande fil. Där efter krönet mötte han en epa-traktor som han frontalkrockade med. Efter det var han bortom räddning.
Tråkigt att din vän har dött såklart. Men det låter som att han har gjort en vårdslös omkörning över ett krön med skymd sikt och sedan frontat. Man kommer inte "på något sätt" över i mötande fil en fin vårkväll med laglig hastighet och körning. Men tur att han inte tog med sig någon annan i döden i alla fall.
Citera
2017-05-25, 15:35
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Tråkigt att din vän har dött såklart. Men det låter som att han har gjort en vårdslös omkörning över ett krön med skymd sikt och sedan frontat. Man kommer inte "på något sätt" över i mötande fil en fin vårkväll med laglig hastighet och körning. Men tur att han inte tog med sig någon annan i döden i alla fall.

Precis.
Tänk om han smällt med en 15-årig tjej på moped eller bil med barnfamilj.
Trist att han dog, men omdömeslöst som satan, glad att han inte tog med sig fler i döden med sin ansvarslösa beteende.
Citera
2017-05-30, 09:28
  #17
Medlem
YamboJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Igår kväll var jag ute på Lidingö. Svängde av bron och in på Norra Kungsvägen.
Framför mig vinglade en moped/lätt motorcykel. Det såg inte ut att gå så bra för föraren, men det var natt och svårt att köra om. När jag till slut kom förbi såg jag att det satt *tre* personer på! Den sista hängde som en apa på ryggen av den näst-sista; hade ingenstans att sitta utan stod på något o höll fast i den som satt bak på motorcykeln.

Är det så konstigt att det sker olyckor när folk beter sig på det viset?

Det är inte ens i närheten av samma förare. Det var dessutom en motorcykel inte en moppe. Dra inte så förhastade slutsatser, ditt jävla stolpskott.
Citera
2017-06-03, 16:26
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen filmades färden via drönare, BO var med i en mcklubb och de skulle filma körningen enligt andrahandsuppgifter.

Makabert om det stämmer.

Herregud, om det stämmer hoppas jag verkligen att den filmen inte kommer ut på nätet. Tänker på familjen och de närmaste.
Citera
2017-06-28, 10:21
  #19
Avstängd
Känner han som äger epa traktorn, mc snubben körde tydligen 200km/h, inte så konstigt att det blev en krash
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback