Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 10:11
  #13
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Hej Admin, Admins och Moderatorer.

Bland användarna (och även bland modsen) så är jag mest intresserad av att få höra vad ni män anser, eftersom jag vill veta om ni har samma/liknande tankar som jag har kring detta: Att det vore mycket bättre med endast manliga moderatorer. Och endast livserfarna sådana (50 år som minimum)

Jag är alltså intresserad av en diskussion kring tillsättandet av moderatorer.

Allt kanske ni inte kan eller/och vill svara på, men här är hur som helst mina synpunkter, så får vi sedan se vad ni kommer att svara på, och vad ni kommer att ställa upp på att diskutera med folk.

Fick jag välja helt själv, så skulle samtliga moderatorer på FB vara manliga sådana, och alla skulle vara fyllda minst 50 år innan tillträdandet. Varför? För att jag anser att män i princip alltid är kunnigare och min åsikt är att nu när kvinnor tagit sig in som mods här på FB, så är de ute efter att bli så många som möjligt för att kunna påverka så mkt som möjligt, och det är en utveckling som jag väldigt ogärna ser.

Kvinnorna har sin sajt familjeliv där de härskar och gör det på ett ohederligt sätt. Därför vill jag att kvinnorna får hålla till just där som mods, och att männen har total kontroll på den här sajten. Det verkar helt galet att i dagens Sverige ge kvinnorna lillfingret genom att ta in kvinnliga mods hit.

Hur kunde den utvecklingen ens få ta sin början?

Tänkte någon/några att det tack vare detta kunde bli mer ligga om ni var snälla och bjöd in kvinnorna till makten? Förstår ni isf inte att de tackar och tar emot med agendan att ta över mer och mer? Tror ni inte att de är ute efter makt för att flytta fram positionerna som kvinnligt kollektiv? (förutom det uppenbara på individnivå).

Givetvis utan att nämna några namn: Är det odelat positivt bland de manliga modsen, eller finns det synpunkter likt mina, men att de som är negativa ej har tillräckligt mkt att säga till om? För få i antal eller helt enkelt personer med för lite makt, om vi pratar sajtens ledning? Alltså gällande att det överhuvudtaget förekommer kvinnliga mods på FB. Och även om det kanske finns synpunkter på antalet.

Jag anser med emfas att ni biter er själva i svansen genom att släppa in kvinnorna. Det är en sak att de är här och debatterar, det är givetvis ok så länge de inte tramsar bl.a. med avsikt
att deraila trådarna - men det är en helt annan sak att släppa in dem till makten.

Det är just sådant som gör att det här landet är på väg rakt ner i skiten.





Varför 50 år som undre åldersgräns för moderatorer?

Därför att jag anser att då är chansen (pga deras kraftigt ökade livserfarenhet, jämfört med någon som är t ex 20+ eller 30+) mkt större att de klarar av att ej moderera efter en egen agenda. Och att det är mkt större chans att deras viktiga arbete sköts så korrekt som möjligt, rent allmänt.

Att det ej är så idag, är det pga att ni ej har ansett/anser det vara eftersträvansvärt?

Eller är det pga att det ej har gått att hitta 125-130 mods över 50 års ålder?

50 års ålder är enligt mig en lagom ålder. Då har man i regel nått långt livserfarenhetsmässigt, och man kan då sitta 20-30 år på posten och med bra kvalitet hela vägen från första dagen till sista.



Som det är idag så är ett antal mods, snudd på småbarn (i jämförelse med någon på minst 50 år) rent ut sagt. Anser ni inte att livserfarenhet är oerhört viktigt? Detta är alltså sveriges största debattforum vi pratar om här. Varför då inte satsa på en kvalitativ kår rakt igenom?

Eller anser ni att man lika gärna kan titta strikt på personliga kvaliteter, och därmed fungerar enligt er
någon på 20+ och 30+ lika bra, som någon på 50 år?

De enda som jag alltså inte vänder mig till, är kvinnliga användare. Att det idag är inne o skojsigt med makt när man är kvinna, det är inte något som kommer som en överraskning för någon. Det ger inget att få veta något som man redan vet.

Tack för ordet, och hoppas på en givande diskussion!

Du har två val som jag ser det:

1. Starta ett eget forum och sluta posta sådant trams som du postar för att du är dålig på att välja kvinnor.

2. Skita i detta och skaffa hjälp av ett proffs för din bitterhet.

Personligen tror jag att en kombination av dessa två skulle passa bäst.
2017-05-20, 10:35
  #14
Medlem
hashish-boys avatar
Tycker det funkar bra idag där lämpliga medlemmar får förfrågningar i mån av behov. Jag skiter i vem som finns bakom avataren så länge den personen verkar för ett bra debattklimat.

Det kräver en viss fingertoppskänsla om diskussionerna ska hållas på rätt nivå och inom regelverket, har sett goda och dåliga exempel på detta, mest bra dock.
2017-05-20, 10:45
  #15
Medlem
TS är en idiot.

Kan passa på skriva att de moderatorer jag vet är kvinnliga gör ett så bra jobb att jag tycker de borde vara fler. Sen vet man ju inte alltid kön.
2017-05-20, 10:51
  #16
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Mig veterligen så har de ibland träffar irl. Och om det förhåller sig på det viset, så bör det ju även gå att tillsätta de man vet är män o över 50. Fast å andra sidan kan ju en man då sälja/låna ut sin plats till en kvinna, men då har man iaf gjort allt man har kunnat - och förhoppningsvis skulle man då ändå nå väldigt långt om än möjligen inte riktigt hela vägen.

Men sedan så tror jag att dessa skulle se seriöst på sina moderatorspositioner, så jag skulle inte vara så särskilt orolig.

Uppenbarligen går det inte till så. Läs svaret från Tinuviel.

Men hur har du kommit fram till att det är just 50+ män som funkar bäst som FB mods, när du inte har en aning om vilka som är 50+ män? Du gissar vilt och har ingen koll på fakta (eftersom det inte går), fast du är 50+ och man. Du själv är tyvärr inget vidare bra exempel på 50+ män skulle ha några speciellt bättre förutsättningar än andra.

Tänker också ibland när jag läser något speciellt idiotiskt att detta måste vara en snorunge utan vare sig färdig utbildning, jobb, eller erfarenhet. Men nu börjar jag undra om det inte snarare är gubbglin som är problemet. Vi gubbglin.
2017-05-20, 10:54
  #17
Medlem
flaskborstes avatar
Vore det inte bättre att "Utbilda" dom i yttrandefrihet och att lära sig att inte lägga in personliga värderingar och åsikter i sitt modererande ? Könet spelar ingen roll och att ha en flexibel ålder ser jag heller inget fel med. En yngre person har kanske lättare för att reagera på något som han/hon tycker är olämpligt baserat på sin egen övertygelse. Siktet bör istället riktas mot att moderatorerna är neutrala och sakliga och undviker att lägga in sina personliga åsikter och känslor.
2017-05-20, 10:56
  #18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Eftersom jag alltså är man och över 50 år så kanske trådskaparen tar mitt svar på allvar.

Första invändningen: Familjeliv och Flashback har inte ett skvatt med varandra att göra, och därför vore det omöjligt att dela upp forumen på det viset. Jag har ingen som helst aning om andelen män resp kvinnor där och hursomhelst är det totalt ointressant.

Andra invändningen: Av över 100-talet mods, har jag personligen träffat kanske ett tiotal, och inte i något av fallen har jag inspekterat deras könsorgan, så det är omöjigt för mej att säga vilka som är kvinnor resp män. Jag misstänker att antalet frivilliga till modsposten skulle gå drastiskt ner om en obligatorisk könsorgansinspektion från admins sida vore ett krav.

Tredje invändningen: Forumets syfte är att ÖKA yttrandefriheten, och därför behöver vi mods med olika erfarenheter, bakgrund och åsikter så vi inte missar någon aspekt. Dock sysslar vi inte med kvotering av något slag, så att hindra någon från att vara mod pga sitt kön eller ålder vore ju direkt emot forumets grundprinciper.

Fjärde invändningen: Vad i helvete har du rökt?
2017-05-20, 11:03
  #19
Moderator
najass avatar
Eftersom FB är anonymt kommer TS förslag givetvis inte att verkställas.

Tråden låses därför enligt standard

//mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback