Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 15:54
  #13
Medlem
Decentralizeds avatar
Baserat på vad du ska använda datorn till så kan du ju lika gärna köra på den billigare. Det enda som skulle vara en märkbar skillnad för dig om du valde den lite dyrare datorn är väl RAM-minnet, men du borde kolla upp om det går att uppgradera på den billigare före köp!
Citera
2017-05-20, 16:03
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decentralized
Baserat på vad du ska använda datorn till så kan du ju lika gärna köra på den billigare. Det enda som skulle vara en märkbar skillnad för dig om du valde den lite dyrare datorn är väl RAM-minnet, men du borde kolla upp om det går att uppgradera på den billigare före köp!
Grejen är att det inte alls skulle märkas med extra RAM. Det är liksom enkelt desktoparbete som ska utföras.

Eller ja, TS kanske är en sån som har en miljon flikar uppe hela tiden istället för att bokmärka och stänga dom när dom är klara med dom.
Citera
2017-05-20, 17:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den stora frågan är vilken som känns bäst ihopskruvad. Billiga laptops känns just billiga och inte alls särskilt kul att till exempel skriva på. Hade det inte varit en issue så hade det inte varit något snack om att den billigare är betydligt mer prisvärd.

Tack för hjälpen!!

Citat:
Ursprungligen postat av Decentralized
Baserat på vad du ska använda datorn till så kan du ju lika gärna köra på den billigare. Det enda som skulle vara en märkbar skillnad för dig om du valde den lite dyrare datorn är väl RAM-minnet, men du borde kolla upp om det går att uppgradera på den billigare före köp!

Går tyvärr inte att uppgradera enligt elgigantens kundtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är att det inte alls skulle märkas med extra RAM. Det är liksom enkelt desktoparbete som ska utföras.

Eller ja, TS kanske är en sån som har en miljon flikar uppe hela tiden istället för att bokmärka och stänga dom när dom är klara med dom.

Nja, har inte miljon flikar uppe men kan bli uppemot tio stycken om jag håller på att plugga men så fort jag blir klar med respektive flik stänger jag ner den såklart!

Känns som det blir den billiga datorn, ska knalla in till elgiganten och känna på skiten innan jag köper den.
Citera
2017-05-20, 17:42
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutFlashback
Nja, har inte miljon flikar uppe men kan bli uppemot tio stycken om jag håller på att plugga men så fort jag blir klar med respektive flik stänger jag ner den såklart!

Känns som det blir den billiga datorn, ska knalla in till elgiganten och känna på skiten innan jag köper den.
Det bör inte vara några problem.
Citera
2017-05-20, 18:03
  #17
Medlem
Fullfittans avatar
Nu baseras ju väldigt mycket i denna tråd på att något pucko jämfört 7100 (desktop) med 7200u (laptop).

Så vilken maskin som är bäst? Tja, gör du som jag och kollar film medan du har 10-15 tabbar Google Chrome igång och ibland avbryter för lite spelande så absolut den med 7200u och mer minne.

Gör du bara enklare saker så ta den billigare.
Citera
2017-05-21, 17:30
  #18
Medlem
Decentralizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är att det inte alls skulle märkas med extra RAM. Det är liksom enkelt desktoparbete som ska utföras.

Eller ja, TS kanske är en sån som har en miljon flikar uppe hela tiden istället för att bokmärka och stänga dom när dom är klara med dom.

Det var lite det jag syftade på Men det ligger nog mycket sanning i det du säger, menade mer att är det något han kommer märka av så är det väl bristen på RAM-minne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback