Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-19, 23:48
  #13
Medlem
Plasticsmiless avatar
Gissar på att det är flest män som svarat här i tråden? Ni verkar ha noll koll på hur världen med löshår funkar.

Vill man ha löshår så vill man ha riktigt bra löshår, det ska vara äkta hår, gärna indiskt. Eftersom äkta hår går att färga,klippa och använda med värmeverktyg. Det håller mycket längre och känns äkta.
Låtsas hår, som går att köpa på ebay och billigt, är gjort av plast och ser plastigt ut, och känns så. Det går inte att färga, tvätta eller använda värmeverktyg på eftersom det smälter.

Så det är äkta hår som gäller och populärast är att sätta in det med lim/vax. Detta ska göras på salong då det är ett "konstverk" och kräver speciella verktyg. Att sätta in ett helt set med löshår på skallen hos en salong hostar ungefär 6-7 tusen kronor. Då ingår själva löshåret i priset.

När man väl har löshåret i så måste det underhållas och ungefär var tredje-fjärde månad så måste man till frisören igen för att fräscha upp löshåret, man tar då bort gammalt efter som det växt ut/ned (och därmed syns limmet i håret - inte fräscht) och sätter i nytt hår. Detta kostar 2-5 tusen.

Allt kostar extra, beroende på vad du vill ha. Har du tunt hår så önskar du såklart att dina förlängningar ska ge dig tjockhet, och därmed måste du betala mer för mer löshår. Sen måste löshåret färgas tillsammans med det egna håret för att det ska "matcha" ihop, där tillkommer en tusenlapp för färgning.
Extra löshår/frisyr/slingor i olika färger kostar extra.

Det är en svindyr trend och något man ska hålla sig borta ifrån, men det är svårt när man väl börjat eftersom många svenska tjejer har tråkigt och tunt hår, så har man väl fått långt och tjockt hår en gång genom löshår, så är det jävligt svårt att sluta och gå tillbaka till ens naturliga hår.


Mitt tips är att hon går till en frisör och klipper och färgar sitt egna hår, och lär sig tycka om sitt naturliga hår. Det är iaf billigare än med löshår.
Citera
2017-05-20, 10:51
  #14
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Gissar på att det är flest män som svarat här i tråden? Ni verkar ha noll koll på hur världen med löshår funkar.

Vill man ha löshår så vill man ha riktigt bra löshår, det ska vara äkta hår, gärna indiskt. Eftersom äkta hår går att färga,klippa och använda med värmeverktyg. Det håller mycket längre och känns äkta.
Låtsas hår, som går att köpa på ebay och billigt, är gjort av plast och ser plastigt ut, och känns så. Det går inte att färga, tvätta eller använda värmeverktyg på eftersom det smälter.

Så det är äkta hår som gäller och populärast är att sätta in det med lim/vax. Detta ska göras på salong då det är ett "konstverk" och kräver speciella verktyg. Att sätta in ett helt set med löshår på skallen hos en salong hostar ungefär 6-7 tusen kronor. Då ingår själva löshåret i priset.

När man väl har löshåret i så måste det underhållas och ungefär var tredje-fjärde månad så måste man till frisören igen för att fräscha upp löshåret, man tar då bort gammalt efter som det växt ut/ned (och därmed syns limmet i håret - inte fräscht) och sätter i nytt hår. Detta kostar 2-5 tusen.

Allt kostar extra, beroende på vad du vill ha. Har du tunt hår så önskar du såklart att dina förlängningar ska ge dig tjockhet, och därmed måste du betala mer för mer löshår. Sen måste löshåret färgas tillsammans med det egna håret för att det ska "matcha" ihop, där tillkommer en tusenlapp för färgning.
Extra löshår/frisyr/slingor i olika färger kostar extra.

Det är en svindyr trend och något man ska hålla sig borta ifrån, men det är svårt när man väl börjat eftersom många svenska tjejer har tråkigt och tunt hår, så har man väl fått långt och tjockt hår en gång genom löshår, så är det jävligt svårt att sluta och gå tillbaka till ens naturliga hår.


Mitt tips är att hon går till en frisör och klipper och färgar sitt egna hår, och lär sig tycka om sitt naturliga hår. Det är iaf billigare än med löshår.

Stammer bra det Du skriver, min Fru anvander bara loshar, men sa ar hon negress ocksa.
Citera
2017-05-20, 11:25
  #15
Medlem
Idittfejss avatar
Varför har man löshår?
Citera
2017-05-20, 11:28
  #16
Medlem
SkepticalHippos avatar
Taskigt läge, men sådant får man leva med då ekonomin inte tillåter och särskilt då man har barn. Om hon lyckas spara ihop de tusenlapparna som behövs så är det väl bara att köra, men er familj ska inte bli skuldsatt för en skönhetsgrej.

Jag är själv en "piffig" tjej som alltid sett till att se så bra ut som möjligt i alla lägen. Nu när jag har barn är det dock bara att glömma att kunna spendera två timmar på smink och hår varje dag. Jag kan inte heller köpa lika mycket kläder till mig själv. Sådant är föräldralivet.

En sak jag kommer att tänka på är dock: Hur mår hon egentligen? Det är onormalt att vara så upphängd vid sitt hår och att vilja skuldsätta sig för det. Har hon varit deppig sedan ni fick barn? Skulle hon kanske behöva både lite mer uppskattning och lite egentid?
Citera
2017-05-20, 11:33
  #17
Medlem
Merwinnas avatar
Om ni har en bebis har ni viktigare utgifter än löshår. Och HON har viktigare saker att tänka på än sitt utseende. Hon är mamma nu och babyn bryr sig inte om hennes hår eller inte-hår.

(Med tanke på allt elände jag läst nu om familjen i Kristianstad, det unga paret som dödade sitt spädbarn, så blir jag faktiskt orolig när jag läser sådana här inlägg. Det är väl inte så att ni sparar in på t.ex. ersättning - om mamman inte ammar - för att i stället spara till löshår, t.ex.?)
Citera
2017-05-20, 12:01
  #18
Medlem
D1VAs avatar
Det är nog något djupare hos henne som tar uttryck i att hon vill prompt ha löshår eller så mår hon dåligt. Låter som att hon egentligen kanske mår dåligt över något annat. Kan vara hur kroppen ändrats under gravdititet, viktökning osv. Nu är den snabba "fixen" att sätta i löshår för att gå ner i vikt eller försöka ändra (antar extra hud, osv) det som lades på hennes kropp under grav tar längre tid (om det ens går). Han vara att hon haft dåligt självbild innan också. Hon kanske skulle vilja prata med en kurator?
Citera
2017-05-20, 20:47
  #19
Medlem
Afrolovers avatar
Tja om TS sambo behöver löshår för att må bra är valet/svaret lätt. Som sagt ovan löshår av bra kvalite dyrt men bättre att köpa det än hon mår dåligt.

Sedan är det viktigt att ni sanerar ekonomin - främst gör er av med skulderna så snabbt ni bara kan.

I de flesta kommuner finns budgetrådgivare som kan ge råd och tips så boka tid med denne och gå dit BÅDA TVÅ tillsammans.
Citera
2017-05-22, 11:34
  #20
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatiamin

Vad tycket ni? Är jag för hård? Bör jag låta henne spendera ytterligare 3-4000 kr på löshår?

MVH Vati

Jag vet inte om jag missat något här men jag reagerar på din fråga: "Bör jag låta henne.."? Hon har väl sina egna pengar att använda hur hon vill?
Eller är du sugar daddy för henne och betalar allt för henne? Om ni nu har den typen av relation så är du väl medveten om att du försörjer henne och ger henne det hon vill ha för att må bra. Eller?

Sist jag var i en längre relation hade jag och killen separata kassor. Jag skötte allt det ekonomiska med huset vi ägde ihop så han satte över pengar till mig varje månad för sin del (vi delade allt 50/50). Men i övrigt sket jag fullständigt vad han ville lägga pengar på och omvänt. Jag köpte ibland nya skor fast jag redan har triljoner med skor eller löshår eller whatever. Så länge man håller sig inom sina tillgångar får man väl göra precis som man vill. Man kanske ska tänka på att spara lite pengar men i det stora hela tycker jag man ska låta sin partner handla det hon/han vill och mår bra av.

Gällande löshår så kan man beställa på nätet och sätta i själv. En polare till mig låter sin kille sätta i hennes vaxslingor. Och hon har satt i på mig. Kostar absolut max 1000 kr för ett helt nytt set och med vax sitter det i 2-3 månader. Man köper bara nya slingor när de andra åker av. Jag använder indiskt hår fast jag har skandinaviskt. Det är billigare och syns ärligt talat inte. Man tvättar upp det innan man sätter i det så blir det inte så glansigt och onaturligt. Men ja, det kan slita på håret så nu har jag tagit ut allt löshår.

Jag kan annars tipsa om en volymtång. Jag lyckades byta till mig en enkelt via nån bytesgrupp på Facebook. Man volymar upp hela håret liksom. Ser ut som man har fett mkt hår fast det är bara volymat. Håller tills man tvättar det nästa gång sedan gör man bara om det. Går på ett nafs.

Ger du henne komplimanger o sånt? Hon kanske saknar det.
Eller hon kanske behöver terapi.
Det ska inte vara så sjukligt att sakna t.ex. löshår, tycker jag..
__________________
Senast redigerad av graleh 2017-05-22 kl. 11:42.
Citera
2017-05-24, 10:38
  #21
Medlem
Tycker också att det låter som att hon behöver prata med någon om detta.

Annars tänkte jag faktiskt på om peruk skulle vara något? Det är ju inte samma känsla så det kanske går bort, men det är ju bra mycket billigare och kräver minimal tid att underhålla. Är man noga att gömma undan håret och ha på den korrekt ser det mycket bra ut. Jag är en kille som är blessed med riktigt tjockt hår och har noll koll på löshår och sådant så ursäkta om mitt förslag är dumt

Rekommenderar: https://www.arda-wigs.com/
Citera
2017-05-29, 14:05
  #22
Medlem
spejsas avatar
Nej du gör rätt i att stå på dig!
Betala av skulderna först sen kan hon få sitt hår.

Börja inte er första tid med ungen med att bli skuldsatta (ränta på ränta osv).
Citera
2017-07-04, 17:08
  #23
Medlem
Majsargotts avatar
Den här tråden har nog dött, men svarar ändå. Jag var helt besatt av löshår när jag var runt 18. Sparade ihop massvis med pengar och jag lade egentligen bara pengar på just håret. Detta gjorde jag på salong så resultatet blev oerhört vackert och inte alls WT. Aldrig att jag trodde att jag skulle sluta använda det. Mitt eget hår efter borttagning av löshåret var tunt, råttfärgat till skulderbladen. Med löshår =långt tjockt guldbrunt till midjan.
Självklart mådde jag extremt dåligt när jag till sist kunde inse att jag inte hade råd att fortsätta. Jag deppade ett bra tag och ville inte heller visa mig ute, men till sist så klippte jag av allt det slitna och hade håret det i en knut. Detta var under vinterhalvåret. Samtidigt var jag noga med inpackning och vård av håret. Ca 1 år efter hade mitt eget hår växt 1 dm och blivit tjockare. Självklart är det inte lika långt och tjockt som förlängning, men jag trivs med mitt hår nu! Mitt råd är att peppa din sambo att åtminstone göra ett försök att tycka om sitt eget hår, istället lägg pengarna på något som hela familjen kan ha roligt för!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback