Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 20:46
  #1
Medlem
Kämpendahls avatar
I Aftonbladet och många andra tidningar finns idag rubriken "Äntligen ska James få Pippa". Det syftar på att Pippa Middleton, syster till prins Williams fru Kate, och finansmannen James Matthews ska vigas.

Frågan är hur vänsterpartisten Christina Snell Lumio och andra feministiska vänsterpartister kommer att reagera på den rubriken? Kommer de att begära att TT ska läggas ned eller kommer de att vilja censurera pressen? Christina Snell Lumio är alltså vänsterpartisten i Övertorneå som blev upprörd över att en kvinnlig medarbetare i kommunhustet satt en lapp på diskmaskinen som löd ""Sätt på mej när jag är full".

"– Jag trodde inte det var sant, säger Christina Snell Lumio, ordförande i Vänsterpartiet."

Hur kommer Christina Snell Lumio att reagera på rubriken "Äntligen ska James få Pippa"

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24870591.ab

Jag vill poängtera att jag inte raljerar och jag tycker det är jätteviktigt när folk, framförallt politiskt aktiva engagerar sig i de stora frågorna. All heder till Christina Snell Lumio som engagerar sig i så viktiga frågor när andra bara ägnar sig åt populistiska spörsmål som konflikten i Syrien eller alla barn i världen som lever i flykt och under förtryck.

http://www.expressen.se/nyheter/chri...-det-var-sant/
Citera
2017-05-19, 21:04
  #2
Medlem
franges avatar
Jo - med tanke på senaste dagarnas shitstorm över den liknande ickehändelsen på Facebook; att någon satt en lapp på en diskmaskin med texten "Sätt på mig när jag är full!" och fotat den - så lär detta knappast falla i god jord hos kränkthetsvänsten och feminazikärringarna...

Edit: Såg nu efteråt att du länkade till just det gnället om diskmaskinen, ja.
Citera
2017-05-19, 23:23
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Det kommer väl bero på. Detta var från TT-Reuters så de döljer nu namn och därmed kön på vem som kom på denna fyndighet. Var det en kvinna så är det helt ok, var det en manlig TT-anställd så är det sexistiskt utan bara helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback