Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-24, 19:58
  #13
Medlem
tomyhockeys avatar
hur fungerar det här med bankid när jag vill logga in där på försäkringkassan så kommer up min bankid
hur kan jag ändra så jag loggar in med ett annat persnr och mitt bank id
vill kolla också några
Citera
2017-05-26, 21:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
En förtidspensionering grundar sig på ett läkarutlåtande + ett utlåtande från FK:s läkare.
Detta är alltså medicinska handlingar där sekretess gäller. Det är lika svårt att få tag i som
en annan persons journal. Dessutom så tror jag inte att ni förstår innehållet då mycket är
latin, vilket diagnoserna alltid är. Så Ts skulle nog inte få ut så mycket av att snoka i andra
människors liv.

Tvivlar starkt på att det står på latin i beslutet från försäkringskassan ..
Citera
2017-05-26, 21:59
  #15
Medlem
[quote=nollpunkten|60840916]Tvivlar starkt på att det står på latin i beslutet från försäkringskassan ..[/QUOTE

Läkaren på FK gör en bedömning där innehållet är uppställt ungefär som en vanlig journal.
Vid sidan av detta görs en sammanställning av en assistent på FK, och dessa slås sedan samman.
Jag har jobbat som sekreterare åt en läkare på FK, så jag vet.

"Är grymt sugen på att få veta hur någon blev sjukpensionär" - och sedan så ska du försöka att snoka i detta?
Är det inte bättre att skaffa sig ett liv, istället för att på olaglig väg snoka i andras, som en nyfiken kärring?
Det hela grundar sig nog på avundsjuka, på någon som är sjuk.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-05-26 kl. 22:29.
Citera
2017-05-27, 13:48
  #16
Medlem
Leta uppgifter om folks sjukdomar?

Många sjukdomar syns inte och att kredit o pledit ska läsa ens läkarjournaler vore väl fan e mig inte ok alls.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback