Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 21:55
  #349
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Precis som att det är deras plikt att...?
Nej
Citera
2017-05-24, 23:08
  #350
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
Nej

Varför inte då?
Citera
2017-05-24, 23:24
  #351
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Varför inte då?
För att Ryssland är en bestialisk diktatur och som demokratins ljusa riddare har vi en plikt gentemot mänskligheten och Gud att lägga oss i deras affärer.
Citera
2017-05-27, 16:57
  #352
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Oj..är det så? Då får jag be om ursäkt för det är in i helvete svårt att uppfatta dig som, vuxen.

Pajas.

Vuxet svar. Stort. Där fick jag så jag teg, tyckte du.
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2017-05-27 kl. 16:58. Anledning: Pajas kan inte skriva som vuxen
Citera
2017-05-27, 17:04
  #353
Medlem
Kebabfysikers avatar
Varför skulle Ryssland angripa Sverige?
Citera
2017-05-28, 23:33
  #354
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Ha ha. Klart som fan när Sverige styrs av samma människor som styr USA. Frågan är väl mer vem som är hotet?

Ryssland och Putin är inget hot mot Svensken och Sverige så länge inte Sverige attackerar Ryssland.
Hotet kommer dessvärre från "svenska" Bankireliten och Media samt köpta politiker å la Reinfeldtsläkten. På vilket sätt hjälper USA oss där? Med en björntjänst naturligtvis. Allt är omvänt i dagens värld. Kolla bara alla idioter som uttalar sig om ditten och datten. Tvärtom ligger alltid närmare verkligheten. Pensionsräddare. Utan invandring (av analfabeter från MENA som betalas av Soros) går Europa under osv...
Den infantila svensken fattar ingenting som vanligt.
Hotet för Ryssland är att Sverige tillåter USA att använda svenskt​ territorium och luftrum för operationer vid kris och krig. Själva har de varken intresse eller kapacitet att tilltvinga sig in i Sverige. Går både svenska och fin med i NATO med tillhörande fasta roterande bataljoner från US och andra NATO länder måste de ändra på väldigt mycket i sin planering för att möta det nya säkerhetsläget.
Citera
2017-06-14, 16:42
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Jag tror det handlar om två faktorer. Den första är den gamla kalla krigets retorik om att ryssen är fienden. Den andra är att någon NATO-vurmare på 80-talet påstått att Sverige innehar något geografiskt-strategiskt värde. Detta troligtvis byggt på någon dogm om att ryssen skulle ta över Europa, bygga robotförsvar i Norge och avskärma sig från USA som ligger på andra sidan Atlanten. Känns även det som ett derivat från kalla krigets tongångar.

Det är skoj att då diskutera med folk som anger Gotland som ett strategiskt värde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback