Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-19, 20:11
  #25
Medlem
heffaheffas avatar
Ganska enkelt svar. Klart att man skulle kämpa på för att nå dessa positioner. Det skulle bli precis som det är i liknande ekonomier i Afrika och syd Asien, syd Amerika. KORRUPTION!!! Det vill säga att den knapra lönen man får inte räcker långt, men om du vill ha en advokat, ekonom, rätt medicin (apotekare) med mera så är det bara att betala extra under bordet för de tjänsterna.
Citera
2017-05-20, 02:33
  #26
Medlem
marcusbirros avatar
Jag skulle arbeta med det som jag tycker är roligast. Vilket man egentligen borde göra oavsett lön men det funkar inte i praktiken. Så hade jag tyckt att ett jobb på ICA varit det roligaste av alternativen så hade jag självklart valt det (om jobben gav samma lön). Jag skiter fullständigt i om jobbet skulle ge mig status så länge jag är nöjd.
Om vi på något sätt skulle kunna öka de lägst betalda jobben så att ett arbete inte ska vara lika med fattigdom och underklass så tror jag vi skulle kunna få ett bättre samhälle i stort. Drömma kan man ju.
Citera
2017-05-22, 06:37
  #27
Medlem
TexasSwedes avatar
Jag trivs utmärkt på mitt nuvarande jobb, och jag tjänar mycket bra.
Enligt http://pejl.svt.se/visualisering/inkomster/var-ar-du/ ligger jag i den 99:e percentilen. :-)

Så ja, jag hade jobbat kvar med samma lön som jag har nu. :-)

Uselt formulerad fråga av TS.
Citera
2017-05-22, 06:46
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
ja man undrar ju . vem fan vill va chef om man kan slappa med samma lön som en arbetare .

Där har vi själva grundskillnaden mellan människor som är naturliga ledare och dom som inte är det.

En naturlig ledare och bra chef VILL samordna och göra saker bättre, både för den anställde och företaget, det är liksom ingen inställning som slås av/på med lönen.

Det märks att du inte har en chefsposition idag, och skulle du mot förmodan ha det är du på fel plats.
Citera
2017-05-22, 10:15
  #29
Medlem
Klart man hittar ett slappare jobb då.
Citera
2017-05-23, 17:18
  #30
Medlem
Det var ingen bra formulerad fråga, TS. Men efter att ha läst igenom tråden så förstår jag nu.
Jag hade läst vidare för att kunna jobba med något roligt ändå.



//Siegestor
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback