Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 23:23
  #1
Medlem
https://bt.cx/sv/news/2017/03/30/dek...-salt-bitcoin/
Jag har då hållit på med bitcoins och vill ta ut en stor summa från Coinbase.
Vad jag fattar det som så är det bara att ta ut till sin bank när man vill och om Skatteverket skulle fråga är det bara att visa sin blankett man fyllt i? ELLER ska man skicka in blanketten själv, alltså att man har plikt att skicka in utan att de frågar?

eller jag är helt fel ute?
__________________
Senast redigerad av JippeyX 2017-05-18 kl. 23:42.
Citera
2017-05-18, 23:59
  #2
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JippeyX
https://bt.cx/sv/news/2017/03/30/dek...-salt-bitcoin/
Jag har då hållit på med bitcoins och vill ta ut en stor summa från Coinbase.
Vad jag fattar det som så är det bara att ta ut till sin bank när man vill och om Skatteverket skulle fråga är det bara att visa sin blankett man fyllt i? ELLER ska man skicka in blanketten själv, alltså att man har plikt att skicka in utan att de frågar?

eller jag är helt fel ute?
Om du säljer i år så ska du enligt lagen deklarera och skatta nästa år. Gör du inte det och de gör en kontroll så åker du på skattetillägg.
Citera
2017-05-19, 00:08
  #3
Medlem
När ska jag då deklarera nästa år? Ett år från och med den dagen jag säljer? Skickar jag bara in pappret då och de drar 30%?
Citera
2017-05-19, 00:11
  #4
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om du säljer med vinst i år ska formellt deklarera vinsten nästa år. Det är oerört lätt att låta bli att betala någon skatt på bitcoinvinst du tar ut bitcoinsen från exchangen och säljer dem på ett annat ställe.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2017-05-19 kl. 00:14.
Citera
2017-05-19, 02:51
  #5
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JippeyX
När ska jag då deklarera nästa år?
I mars när deklarationen kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback