Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 22:13
  #1
Medlem
Tja, har använt en 15.6 tum till plugget men känner att den är alldeles för tung och klumpig. Har därför spanat in en ny laptop som verkar vettig prisvärd, vad tror ni?

https://www.amazon.com/dp/B01LZKY7RB..._t3_B01M18UZF5
Citera
2017-05-19, 00:27
  #2
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krilleliten
Tja, har använt en 15.6 tum till plugget men känner att den är alldeles för tung och klumpig. Har därför spanat in en ny laptop som verkar vettig prisvärd, vad tror ni?

https://www.amazon.com/dp/B01LZKY7RB..._t3_B01M18UZF5

Har du använt 13" frekvent förut? Om inte råder jag dig att testa först, i synnerhet om du vill ha datorn i knät.

Min uråldriga, misshandlade 15.6" plugglaptop blev stulen i vintras. Köpte då en ny 14" 1.8kg för studier och det dröjde inte länge innan nackspärren var ett faktum. Vinglade så fort man skrev på den i knät, inget handledsstöd etc. Fick emellertid tillbaka min 15.6" från polisen, och efter att ha kört den i ett par dagar igen säger jag bara en sak: Om min nästa inte blir 15.6" så blir det en 17"
Citera
2017-05-19, 04:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Har du använt 13" frekvent förut? Om inte råder jag dig att testa först, i synnerhet om du vill ha datorn i knät.

Min uråldriga, misshandlade 15.6" plugglaptop blev stulen i vintras. Köpte då en ny 14" 1.8kg för studier och det dröjde inte länge innan nackspärren var ett faktum. Vinglade så fort man skrev på den i knät, inget handledsstöd etc. Fick emellertid tillbaka min 15.6" från polisen, och efter att ha kört den i ett par dagar igen säger jag bara en sak: Om min nästa inte blir 15.6" så blir det en 17"

Vad var det för 14.1" dator?

Till TS: 13" är litet. Tycker vekrligen du ska testa 13" innan du bestämmer dig. Själv hade jag tittat på någon Thinkpad Txxx dator. Fast tycker ju själv att de är väldigt sköna.
Citera
2017-05-19, 15:04
  #4
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad var det för 14.1" dator?

Till TS: 13" är litet. Tycker vekrligen du ska testa 13" innan du bestämmer dig. Själv hade jag tittat på någon Thinkpad Txxx dator. Fast tycker ju själv att de är väldigt sköna.
En Yoga 500. Snygg men helt efterbliven att arbeta med.
Citera
2017-05-19, 16:52
  #5
Medlem
Jag har använt en 13" laptop i 3 år nu utan problem. Visst att det kändes lite litet i början men nu älskar jag formatet. Framförallt om man ska ha med sig den hela tiden så är det ett perfekt format.
Men som de andra säger så bör du prova storleken först. Jag älskar 13"
Citera
2017-05-20, 05:05
  #6
Medlem
- borta -
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback