Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 17:54
  #13
Medlem
BrunAttacks avatar
Fick nyss höra att barnet har avlidit.
Citera
2017-05-20, 19:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAttack
Fick nyss höra att barnet har avlidit.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24873523.ab

"OLYCKOR. En pojke i förskoleåldern har avlidit sedan han i torsdags kväll hittades livlös i en damm i Lidköping. Det bekräftar polisen för SVT Nyheter Väst."

Vila i frid
Citera
2017-05-20, 19:20
  #15
Medlem
LaScalas avatar
Pojke som hittades i damm avled
http://www.corren.se/nyheter/

Resten bakom betalvägg

Så onödigt, så tragiskt.
R.I.P lille pojk
Citera
2017-05-20, 20:28
  #16
Medlem
Jag ber å det vänligaste att inte gräva fram och outa familjen. De genomgår just nu det värsta som kan hända.
Tack för era tankar & kondoleanser ❤
Citera
2017-05-21, 19:35
  #17
Medlem
beklagar den hemska sorgen , som det brukas här pratar vi om hur olyckan kan hända och då det handlar om barn i förskoleåldern så är antingen föräldrarna eller förskolan om det skedde där ansvariga för barnets säkerhet . .att inte ha så små barn under uppsikt kan leda till att man dömd för vållande till detta . . Som alla vet händer såna olyckor ändå trots att de flesta barn har vuxna omkring sig . något i denna olycka verkar att barnet ensamt varit vid vattnet . eller fanns kompisar som hämtade hjälp . så vitt jag förstår ä det en väldigt liten ort Tun ,finns det någon som vet ifall utredning görs av polisen och hurdan sådan . det gör de ju alltid varför inte denna gång .om barnet var helt ensam eller om det fanns någon med då det hände ?
Citera
2017-05-24, 21:47
  #18
Medlem
Jag vet vart familjen bor men så vitt jag vet så finns inget vattendrag eller någon damm i närheten - iallafall inte inom rimligt avstånd dit man släpper iväg ett barn i förskoleåldern utan vuxen tillsyn. Förstår inte hur detta gått till. En fruktansvärd tragedi hur som helst och mina tankar går till de anhöriga.
Citera
2020-03-10, 20:30
  #19
Medlem
Hej, som pappa till barnet så kan jag säga att de var inte brist på uppmärksamhet som orsakade denna olycka.

Min pojk smet ut från att ha suttit och kollat på tv, och sambon var bara och hämtade kläder i tvättstugan ett snabbt ögonblick. Dom skulle gå bort och spela bränboll på skolan med dom större barnen.

En lång historia kort, men så gick de till.

//Pappa till pojken
Citera
2020-03-10, 21:30
  #20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirmiky
Hej, som pappa till barnet så kan jag säga att de var inte brist på uppmärksamhet som orsakade denna olycka.

Min pojk smet ut från att ha suttit och kollat på tv, och sambon var bara och hämtade kläder i tvättstugan ett snabbt ögonblick. Dom skulle gå bort och spela bränboll på skolan med dom större barnen.

En lång historia kort, men så gick de till.

//Pappa till pojken

Beklagar sorgen! Jag har en numera vuxen son, som var sjövild och äventyrslysten när han var liten. Det är nog mer tur än skicklighet, att han lever och din son inte. Folk som aldrig har haft ansvar för nyfikna och egensinniga småbarn, kan inte förstå det här. Antingen har de inga barn, eller så har de flegmatiska barn som sitter där man sätter dem. Det är ju HELT omöjligt att vakta ett barn varje sekund. Och barn som SKULLE vaktas på det sättet under sin barndom, skulle bli skadade i själen i stället - även om de överlevde rent fysiskt.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2020-03-10 kl. 21:40.
Citera
2020-03-10, 21:47
  #21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Beklagar sorgen! Jag har en numera vuxen son, som var sjövild och äventyrslysten när han var liten. Det är nog mer tur än skicklighet, att han lever och din son inte. Folk som aldrig har haft ansvar för nyfikna och egensinniga småbarn, kan inte förstå det här. Antingen har de inga barn, eller så har de flegmatiska barn som sitter där man sätter dem. Det är ju HELT omöjligt att vakta ett barn varje sekund. Och barn som SKULLE vaktas på det sättet under sin barndom, skulle bli skadade i själen i stället - även om de överlevde rent fysiskt.
Sant! Jag vi har inga ungar, men som du säger barn kan smita iväg i ett ögonblicks verk, och f f a hemma, för ingen har 100 % koll på sina barn alltid. Enda sättet att ha det är att fysiskt låsa in dem i en större hundbur, och det är lyckligtvis få föräldrar som ägnar sig åt sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback