Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-24, 10:44
  #25
Medlem
Nu var det en tråd på något annat forum med tjejer som snackade bikinilinje, men flera sa att de körde parfymfri deo, kokosolja eller alsolsprit efteråt. Jag är skeptisk till alsolspriten, men de andra två?

Själv ser jag ut som en p12:a i ansiktet eftersom någon bestämde att jag inte skulle få skäggväxt
Citera
2017-05-24, 11:07
  #26
Avstängd
Jag har faktiskt inte haft det problemet på flera år, det slog mig nu!
Det jag har gjort annorlunda är väldigt enkelt.
1. värmer upp ansiktet med varmvatten och låter det fukta lite (raka helst efter duschen om det går).
2. raka medhårs.
3. skölj ansiktet i iskallt vatten efteråt, ska tydligen stänga porerna eller vad det är.

Vet inte hur detta funkar men det gör bara det, testa!
Citera
2017-05-24, 11:38
  #27
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Tryck inte så hårt utan löddra på flera gånger istället och raka om. Raka aldrig utan lödder.
Tvätta ansiktet fritt från lödder och ta alunsten. Det stänger porerna och verkar bakteriedödande.
Tvätta bort alunet från ansiktet efter någon halvtimme-timme och smörj in med någon aftershave utan alkohol.
Citera
2017-05-25, 01:42
  #28
Medlem
Nu är jag visserligen tjej här, men jag har haft samma problem fast "där nere" då. Detta löste sig när jag började peela huden före rakningen och även dagen efter. Då blev det lättare för håren att komma upp och jag slapp röda rakfinnar.

Kanske är värt att testa om inget annat hjälper!
Citera
2017-06-23, 13:09
  #29
Avstängd
moluskens avatar
Före rakning: Varm vatten över hela ansiktet för att fukta upp huden.
Under rakning: använd bra hyvel med många blad, raka medhårs mot ett bra lödder och ge det tid.
Efter rakning: Kall vatten för att stänga porerna sen ett riktigt bra ftershave med mkt alkohol!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback