Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 16:03
  #1
Medlem
Vilket är det bästa trådlösa nätverket till ett rimligt pris om man surfar 12h/dag?

Jag skriver 12h/dag bara för att vara säker... Inget Telia skit heller.

Jag är inte påläst om trådlösa nätverk.
Citera
2017-05-18, 16:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvkuk
Vilket är det bästa trådlösa nätverket till ett rimligt pris om man surfar 12h/dag?

Jag skriver 12h/dag bara för att vara säker... Inget Telia skit heller.

Jag är inte påläst om trådlösa nätverk.
Trådlöst nätverk får du genom en router, kvittar vilken isp du har. Bahnhof är bra annars
Citera
2017-05-20, 07:41
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvkuk
Vilket är det bästa trådlösa nätverket till ett rimligt pris om man surfar 12h/dag?

Jag skriver 12h/dag bara för att vara säker... Inget Telia skit heller.

Jag är inte påläst om trådlösa nätverk.

Menar du mobilt bredband, 3G/4G?
Citera
2017-05-20, 10:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Menar du mobilt bredband, 3G/4G?
Mobilt 4G.
Citera
2017-05-20, 10:37
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
Beror på hur mycket du laddar ner per dag. Telenor tror jag har 100 Gb per månad.
Net1 har obegränsad men kostar en del. Hur skall det användas. Telefon laptop eller stationärt ?

Ser du mycket på film i HD kommer det gå åt mera "surf" än om man hoppar runt på olika webbsidor.
Ladda hem en mätare för hur mycket du använder på en dag eller vecka då du använder datorn som vanligt.. Då ser du hur mycket du ungefär förbrukar per dag och kan räkna ut hur mycket surf ditt abonnemang bör ha. Sedan kollar du upp hur din mottagning är på den eller dom platser du kommer använda din surf. Välj sedan operatör efter detta.
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2017-05-20 kl. 10:41.
Citera
2017-05-20, 10:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Beror på hur mycket du laddar ner per dag. Telenor tror jag har 100 Gb per månad.
Net1 har obegränsad men kostar en del. Hur skall det användas. Telefon laptop eller stationärt ?

Ser du mycket på film i HD kommer det gå åt mera "surf" än om man hoppar runt på olika webbsidor.
Ladda hem en mätare för hur mycket du använder på en dag eller vecka då du använder datorn som vanligt.. Då ser du hur mycket du ungefär förbrukar per dag och kan räkna ut hur mycket surf ditt abonnemang bör ha. Sedan kollar du upp hur din mottagning är på den eller dom platser du kommer använda din surf. Välj sedan operatör efter detta.
Laptop, jag ser vanlig film utan HD ibland dock inte ofta, hur laddar man hem denna gratis mätare?

Hur mycket kostar Net1 varje månad? Är det mobilt och kan surfa hur mycket som helst?
Citera
2017-05-20, 11:04
  #7
Medlem
flaskborstes avatar
Här finns några du kan prova http://softadvice.informer.com/Inter...ing_Meter.html

Net1 kostar än så länge runt 400 i månaden sedan behöv lite annan utrustning som router mm passar bäst som nätverk hemma eller i en sommarstuga.. dom har bra täckning dock.

Har hört att dom planerar att höja priset för sin obegränsade datamängd.

Såg nu att Telenor nu har obegränsad surf också http://www.telenor.se/abonnemang/


Lite dyrt men det lär sjunka ju fler som börjar erbjuda det.
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2017-05-20 kl. 11:06.
Citera
2017-05-22, 17:26
  #8
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvkuk
Hur mycket kostar Net1 varje månad? Är det mobilt och kan surfa hur mycket som helst?

Det kan du glömma, det är för speciell användning som klarar sig med deras hastighet på 1-5 Mbit/s.

/capmac
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback