Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 15:34
  #1
Medlem
Hur tar man det lugnt i en studentkorridor? Kan tänka mig det är mycket knull, oljud och skit där... Typ ingen som respekterar innan klockan slår 23:00 & är tyst fram till 7:00, långsiktigt blir det för stressigt att vara i studentkorridoren.

Så var kan man befinna sig under dagen förutom i universitetet? Helst så man kan ligga någonstans likt en säng i ett ganska tyst ställe... Ungefär en soffa i någon lobby... Det får inte kosta för mycket heller.

Jag ska träna så gott det går för att motverka stress, äta bra och sova bra... Men tveksamt om det räcker.

Jag ska plugga i Göteborgs universitet... Tips på ställen?
__________________
Senast redigerad av Falukorvkuk 2017-05-18 kl. 15:44.
Citera
2017-05-18, 15:43
  #2
Medlem
Diamondgrits avatar
Har du stressproblem? Det brukar inte vara några problem, speciellt runt tentaperioder och liknande har du i stort sett fritt fram att säga åt folk att skruva ned musik o hålla käften. Sen är det klart att fredagkväll kan vara lite livligt. Men oftast inte för mycket det heller. De flesta i din korridor kommer att vara som du ungefär... vanligtvis.
Citera
2017-05-18, 15:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Har du stressproblem? Det brukar inte vara några problem, speciellt runt tentaperioder och liknande har du i stort sett fritt fram att säga åt folk att skruva ned musik o hålla käften. Sen är det klart att fredagkväll kan vara lite livligt. Men oftast inte för mycket det heller. De flesta i din korridor kommer att vara som du ungefär... vanligtvis.
Långsiktigt får jag problem utan träning, därför jag skriver att det är osäkert om jag håller igång med konditionen varannan dag... Men jag vill vara på den säkra sidan...

Vet du något ställe i Göteborg?
Citera
2017-05-18, 16:34
  #4
Medlem
Eller jag vet inte, bara ett lugnt ställe med wifi så är jag ganska nöjd, med det hade varit bra med ställen på sättet jag beskriver i trådstarten.

Någon hotell lobby kanske? Men får man sitta där utan att betala för någonting under förutsättning att det är många platser kvar och jag tar långt ifrån alla platser?
Citera
2017-05-18, 16:40
  #5
Medlem
Basns avatar
Jag bodde under ett års tid i studentkorridor med delat kök. 10 rum i korridoren. Jag hade aldrig några problem med högljudda grannar, mycket festande osv. Visst, på helgerna kunde det vara förfester men det känner jag inte att man kan gnälla över. För mig gick det alldeles utmärkt att bo i studentkorridor utan att bli störd.

Jag håller tummarna att du hamnar i en bra korridor och får njuta av studentlivet
Citera
2017-05-18, 18:37
  #6
Medlem
Jag tror du oroar dig i onödan. Bor själv i korridor och det är i princip alltid mycket lugnt och tyst. Lär väl variera lite från korridor till korridor, men tror min upplevelse delas av majoriteten. Känner en tjej som hade otur och hamnade i en korridor med mycket oliv, men hon flyttade. Det kan ju du också göra, finns alltid gamla tanter som vill ha tysta inneboende. Så har du en backup-plan.
Citera
2017-05-18, 20:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvkuk
Hur tar man det lugnt i en studentkorridor? Kan tänka mig det är mycket knull, oljud och skit där... Typ ingen som respekterar innan klockan slår 23:00 & är tyst fram till 7:00, långsiktigt blir det för stressigt att vara i studentkorridoren.

Så var kan man befinna sig under dagen förutom i universitetet? Helst så man kan ligga någonstans likt en säng i ett ganska tyst ställe... Ungefär en soffa i någon lobby... Det får inte kosta för mycket heller.

Jag ska träna så gott det går för att motverka stress, äta bra och sova bra... Men tveksamt om det räcker.

Jag ska plugga i Göteborgs universitet... Tips på ställen?
Du har en helt galen bild av hur det är att bo i studentkorridor. Visst kan du ha otur att hamna i en mer livlig korridor men det brukar aldrig vara några bekymmer även om det så klart kan förekomma fester, men sällan på vardagarna.

/Hälsningar en som bott allt för många år i studentkorridor
Citera
2017-05-18, 21:38
  #8
Medlem
Jag har bodde i studentkorridor i två år, och upplevde i princip inga problem med störande grannar. Tror du oroar dig helt onödan, så länge du inte är extremt känslig.
Citera
2017-05-21, 18:02
  #9
Medlem
Har bott i korre i Linköping för över 6 månader nu. I ett hus som har lite reputation att vara ett partyställe. Lugnt as fuck 95% av tiden. Den andra 5% av tiden det är antingen jag själv som anordnar lite små fester här eller så är det andra korridorer som har förfest och musik på hög volym. Och aldrig mitt i veckan typ, fredag eller lördag bara.

Kan inte ens höra grannarna när jag är i mitt rum. Tror att du oroar dig i onödan
Citera
2017-05-21, 18:30
  #10
Medlem
Du får välja rätt plats bara. Det är lugnt på de flesta platser men har sett flera artiklar om speciellt Indier som mentalt förstörts av att bo på Parantesen i Lund. Ja, där festas det hårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback