Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 08:55
  #1
Avstängd
96ans avatar
Ansökte om studielån för två veckor sedan och fick i morse ett brev att min ansökan är beviljad med utbetalningsplan osv. Dock så vet jag fortfarande inte om jag kommer in på utbildningen då man får besked 8 juni. Kan CSN göra så, godkänna ansökan innan de ens vet om man kommer in på angiven utbildning?

Jag trodde jag skulle få svar av dem efter antagningsbeskedet dvs senare i juni
Citera
2017-05-18, 08:59
  #2
Medlem
Knackfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 96an
Ansökte om studielån för två veckor sedan och fick i morse ett brev att min ansökan är beviljad med utbetalningsplan osv. Dock så vet jag fortfarande inte om jag kommer in på utbildningen då man får besked 8 juni. Kan CSN göra så, godkänna ansökan innan de ens vet om man kommer in på angiven utbildning?

Jag trodde jag skulle få svar av dem efter antagningsbeskedet dvs senare i juni

Vad jag har förstått har CSN bara tillgång till dina resultat. De kan inte se om du är antagen, etc.

Det är din skyldighet att lämna rätt uppgifter. Det är också din skyldighet att intyga att du verkligen studerar.


Innan du får CSN måste du lämna en studie försäkran, där du skriver under.

Har du redan gjort detta nu har du bidragit dem och det kan få rättsliga påföljder.
Citera
2017-05-18, 08:59
  #3
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 96an
Ansökte om studielån för två veckor sedan och fick i morse ett brev att min ansökan är beviljad med utbetalningsplan osv. Dock så vet jag fortfarande inte om jag kommer in på utbildningen då man får besked 8 juni. Kan CSN göra så, godkänna ansökan innan de ens vet om man kommer in på angiven utbildning?

Jag trodde jag skulle få svar av dem efter antagningsbeskedet dvs senare i juni
Beslutet kan de ge ändå men du får ändå inga pengar innan skolan skickat in din studieförsäkran, eller vad det heter.
Citera
2017-05-18, 10:06
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Skolan ska skicka in ett startbesked och du ska försäkra att skolans besked är riktigt. Sedan kommer pengarna. Var glad att beslutet kom redan nu. Vissa får vänta en månad efter kursstart på besked.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback