Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 21:44
  #1
Medlem
Goldmanns avatar
Är tvungen att åka apklass över atlanten med KLM. Ngn som nyligen flugit med dem nyligen? Får man mat o sprit eller är det som i SAS apklass? Måste man uppgradera sig för att överleva? Trångt o jävligt?
Citera
2017-05-17, 21:57
  #2
Avstängd
KLM är nice att resa med, beror på vilken sträcka även du reser
Citera
2017-05-18, 14:21
  #3
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
KLM är nice att resa med, beror på vilken sträcka även du reser
Jag har flugit med KLM flera x men aldrig apklass, bara business. Det var bra. Men nu gäller det apklass transatlantiskt.
Citera
2017-05-18, 22:36
  #4
Medlem
omxtraders avatar
förslagsvis köper du till economy extra om du nu är så rädd för economy
Citera
2017-05-22, 11:28
  #5
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omxtrader
förslagsvis köper du till economy extra om du nu är så rädd för economy
Min fråga gällde hur apklass på KLM är. Huruvida man får mat och vin eller om man får köpa det separat som på SAS och hur mkt plats man har.
Jag är väl medveten om vilka andra biljetter man kan köpa. Jag är inte rädd för apklass men jag vill ha service och inte komma fram som ett vrak. Så om du har ngn info som jag frågar efter kan du ju svara annars kan du hålla tyst.
Citera
2017-05-24, 00:29
  #6
Medlem
omxtraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Min fråga gällde hur apklass på KLM är. Huruvida man får mat och vin eller om man får köpa det separat som på SAS och hur mkt plats man har.
Jag är väl medveten om vilka andra biljetter man kan köpa. Jag är inte rädd för apklass men jag vill ha service och inte komma fram som ett vrak. Så om du har ngn info som jag frågar efter kan du ju svara annars kan du hålla tyst.

Economy är economy även om du nu envisas med att kalla det apklass. Är stolen annorlunda än economy på AF, Lufthansa, SAS, BA etc. Knappast så du märker. Får du vin till maten, med 99% sannolikhet. Av europeiska flygbolag skiljer det sig föga om du nu inte har tur att hamna i ett splitter nytt plan eller ngt i den stilen. Som sagt är du ängslig så köper du till Comfort för 1200 kr t/r, värt pengarna.
Citera
2017-05-24, 06:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Min fråga gällde hur apklass på KLM är. Huruvida man får mat och vin eller om man får köpa det separat som på SAS och hur mkt plats man har.
Jag är väl medveten om vilka andra biljetter man kan köpa. Jag är inte rädd för apklass men jag vill ha service och inte komma fram som ett vrak. Så om du har ngn info som jag frågar efter kan du ju svara annars kan du hålla tyst.
du får mat på sas om du flyger tex cph-ewr eller från arn
Citera
2017-05-24, 09:08
  #8
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
du får mat på sas om du flyger tex cph-ewr eller från arn
SAS economy får man mat som är sämre än i Plus och en läskeblask. Inget mer. I plus får man hyfsad mat och all dryck samt mer benutrymme och bättre stolar. Nu talar jag bara om interkontinentala flygningar. Flyger ca 12 per år men det var länge sedan med KLM därav frågan. Brukar ta Plus eller motsvarande eller Business men nu fick jag en apklassbiljett då den knappt kostade ngt till NYC. Snålheten bedrar kanske.
Citera
2017-05-24, 09:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
SAS economy får man mat som är sämre än i Plus och en läskeblask. Inget mer. I plus får man hyfsad mat och all dryck samt mer benutrymme och bättre stolar. Nu talar jag bara om interkontinentala flygningar. Flyger ca 12 per år men det var länge sedan med KLM därav frågan. Brukar ta Plus eller motsvarande eller Business men nu fick jag en apklassbiljett då den knappt kostade ngt till NYC. Snålheten bedrar kanske.
Reser själv med SAS economy nu i juni till NYC, brukar inte dricka så mycket ombord då jag hatar toaletter ombord.

Men en läsk var snålt, första gången med SAS över atlanten, får se om jag e nöjd eller ej efteråt
Citera
2017-05-24, 18:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Reser själv med SAS economy nu i juni till NYC, brukar inte dricka så mycket ombord då jag hatar toaletter ombord.

Men en läsk var snålt, första gången med SAS över atlanten, får se om jag e nöjd eller ej efteråt

Jag har rest med SAS ekonomi till NYC ett flertal gånger och liksom du så dricker jag inte speciellt mycket ombord, då det oftast är ett evigt bök att ta sig till toaletten. Kan väl hålla med lite grann om att det är snålt men jag köper en öl till maten, sen är det bra för min del. Den kostnaden tar jag gärna eftersom det är sjukt skönt med direktflyg och biljetten i regel är väldigt billig. Tror du kommer bli nöjd.

I övrigt kan jag tipsa om att köpa till loungebesök innan man flyger, tror det fortfarande kostar 199:-. Där kan man ju dricka hej vilt om man känner för det Jag tyckte det förhöjde reseupplevelsen enormt.
Citera
2017-06-03, 22:27
  #11
Medlem
Flashshits avatar
Du får gratis öl, vin, sprit med KLM även i apklass om det nu är det det är frågan om.
Flög med dem senast den 31/5-17.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2840641

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback