Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-18, 11:15
  #37
Medlem
Tsarevitjs avatar
Har ingen aning om vem Christoffer Eriksson är. Tydligen en sportjournalist på TV4. Han verkar även ha andra intressen, eftersom han på Twitter (som jag undviker) har sagt att Jimmie är en nazist och som sådan får man skylla sig själv, om man får sitt hem attackerat. Denne Christoffer verkar vara en trevlig kille. Om ni vill göra hans bekantskap så är hans epostadress "christoffer.eriksson@tv4.se".
Citera
2017-05-18, 11:31
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
En journalist anställd hos tv4 som jag aldrig hört talats om anser att Åkesson med familj får skylla sig själva. Jag kanske inte är så långtifrån sanningen när jag hävdar att en och annan journalist kan ligga bakom attacken.

https://nyheteridag.se/talk-shit-get...essons-familj/

Antagligen i följe med följare till Inte Rasist Men.

Jag hittar inte hans Twitterkonto längre. Tog han bort den eller lade ett privatlås?
Var det han som twittrade under namnet @CrackedCopy?
Citera
2017-05-18, 12:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Har ingen aning om vem Christoffer Eriksson är. Tydligen en sportjournalist på TV4. Han verkar även ha andra intressen, eftersom han på Twitter (som jag undviker) har sagt att Jimmie är en nazist och som sådan får man skylla sig själv, om man får sitt hem attackerat. Denne Christoffer verkar vara en trevlig kille. Om ni vill göra hans bekantskap så är hans epostadress "christoffer.eriksson@tv4.se".

Jag hoppas verkligen alla bojkottar alla företag mm. som köper reklamtid av tv4!!
Citera
2017-05-18, 13:25
  #40
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
En journalist anställd hos tv4 som jag aldrig hört talats om anser att Åkesson med familj får skylla sig själva. Jag kanske inte är så långtifrån sanningen när jag hävdar att en och annan journalist kan ligga bakom attacken.

https://nyheteridag.se/talk-shit-get...essons-familj/

Antagligen i följe med följare till Inte Rasist Men.


Christoffer Eriksson uppges nu vara djupt ångerfull över sina både imbecilla och illvilliga ord.

Angående poster i sociala medier från en av våra medarbetare
http://blogg.fotbollskanalen.se/rosv...a-medarbetare/
Citat:
Igår uttryckte en timanställd medarbetare på TV4 Sporten/Fotbollskanalen en rad mycket olämpliga formuleringar, som bland annat kan uppfattas legitimera politiskt våld, efter det angrepp som skett mot SD-ledaren Jimmie Åkessons hem.
---
Vi har pratat med personen i fråga. Han är djupt ångerfull, inser det olämpliga och allvarliga i vad han uttryckt, och ber om ursäkt till alla inblandade. Vi kommer nu att diskutera detta vidare internt.
Citera
2017-05-18, 15:19
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Christoffer Eriksson uppges nu vara djupt ångerfull över sina både imbecilla och illvilliga ord.

Angående poster i sociala medier från en av våra medarbetare
http://blogg.fotbollskanalen.se/rosv...a-medarbetare/

Är han ångerfull för det han sade eller är han ångerfull för att han blev påkommen med att säga det?
Jag är nog mer inne på det sistnämnda. Slödder som Eriksson ska man vara försiktiga med, exakt såna typer som inte skulle tveka att putta ned en för ett stup om personen såg en vinning i det.
Citera
2017-05-18, 16:48
  #42
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Jag hittar inte hans Twitterkonto längre. Tog han bort den eller lade ett privatlås?
Var det han som twittrade under namnet @CrackedCopy?

Jag hittar inte kontot heller, har han fler offentliga sidor, facebook mm?
Citera
2017-05-18, 16:53
  #43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag hittar inte kontot heller, har han fler offentliga sidor, facebook mm?

Han har tagit bort sina konton. Innan det skrev han att han var uthängd av "rassemedia", så mycket ångrar han sig.
Citera
2017-05-18, 21:39
  #44
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Han har tagit bort sina konton. Innan det skrev han att han var uthängd av "rassemedia", så mycket ångrar han sig.

Jag har skrivit till TV4 och krävt, hövligt men bestämt att de sparkar honom, hoppas flera gör det.
Citera
2017-05-18, 23:04
  #45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Christoffer Eriksson uppges nu vara djupt ångerfull över sina både imbecilla och illvilliga ord.

Angående poster i sociala medier från en av våra medarbetare
http://blogg.fotbollskanalen.se/rosv...a-medarbetare/

Ångerfull vilken pajas!
Stå för der du gjort för när du skrev det kändes det säkert bra.
Gillar inte denna typ av människor och det står jag för
Alla ska kunna känna sig säkra i sitt hem oavsett vem man är eller var man bor
Citera
2017-05-18, 23:36
  #46
Medlem
8711s avatar
Polisen: Inga snorungar bakom attacken mot Åkessons bostad

Citat:
Varken polisen eller förebyggande socialsekreterare i Sölvesborg tror att attacken mot Jimmie Åkessons hus utfördes av några yngre ungdomar.

– Om det är snorungar, som man säger, och ofog, då brukar det vara fler som har råkat ut för det eller sett eller hört något. Men det kan vi inte säga att det är, säger polisens presstalesperson Ewa-Gun Westford.

Ärendet tas på stort allvar och säpo leder polisens utredning.

Citat:
– Jag har svårt för hoten och attackerna som görs i det fördolda. Jag har den uppfattningen eftersom det gör saker med människor. Att hotas, att utsättas för någonting, kan man lätt släta över när man är offentlig person, eller politiker, och säga att det ska man tåla, men bakom allt detta finns det en människa. När man blir hotad så gör det saker med en. Jag har varit polis i många år och själv blivit utsatt, säger Ewa-Gun Westford.

http://www.expressen.se/nyheter/poli...essons-bostad/
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-05-18 kl. 23:45.
Citera
2017-08-25, 23:27
  #47
Medlem
8711s avatar
Svensk Damtidning och Stoppa Pressarna skriver nu om Jimmie Åkesson och Louise Erixons problem dom drabbats av genom upprepade attacker mot deras hem och ute på gatorna. Fega människor som attackerat en kvinna med barn som skrämt henne och gett henne men och konsekvenser i form av rädsla och oroskänslor.

Citat:
Jimmie Åkessons sambo attackerad

Som partiledare för SD lever Jimmie Åkesson under konstant hot.

Men även hans sambo Louise Erixon och sonen Nils har attackerats.

- Än i dag har hon besvär. Hon blir rädd om någon bara knackar på, berättar partiledaren.

Citat:
Det går bra för Sverigedemokraterna.

Arbetet med att leda Sveridemokraterna har tagit hårt på partiledaren Jimmie Åkesson, 38, som under en period tvingades sjukskriva sig.

- Det är klart att det hänger ihop med arbetsbelastningen, men jag tror egentligen inte att det var den stora grejen utan det var det ständiga trycket från alla håll - och hatet, säger Jimmie Åkesson till Svensk Damtidning.

Citat:
Partiledaren lever under ständiga hot och hårdbevakas av Säpo. Även hans familj har utsatts för hot och attacker.

När Jimmie exempelvis fyllde år kastades det ägg på huset i Sölvesborg. Någon ryckte också i dörren. Hans sambo Louise, 28, som var ensam hemma med sonen Nils, 3, blev skräckslagen.

- Det tog väldigt hårt på henne och än i dag har hon besvär. Hon blir rädd om någon bara knackar på. Det som hände var läskigt, men jag känner mig inte otrygg hemma. Det jobbiga är att hon inte mår bra och vi pratar mycket om det, säger Jimmie.

Citat:
Under veckorna blir det inte så mycket tid för Jimmie att träffa familjen. Kontakten sköts mycket via Skype.

- Nu är det verkligen så att Nils ska ringa varje kväll och när jag inte är hemma frågar han efter mig. För mig är det helt nytt. Han har börjat tycka om mig först nu. Tidigare har det bara varit mamma, mamma, mamma. Nu är han lite pappig också och det är jättehärligt, säger han.

http://www.msn.com/sv-se/noje/kandis...id=mailsignout
Citera
2017-08-26, 12:09
  #48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Åkesson om attacken: ”Det som hände var läskigt”

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson, 38, är ofta omskriven rent politiskt.

Men i en personlig intervju med Svensk damtidning öppnar han upp sig om hatet, sjukskrivningen, familjelivet – och sin son.

– När jag inte är hemma frågar han efter mig. För mig är det helt nytt. Han börjar tycka om mig först nu, säger Jimmie Åkesson till Svensk Damtidning.

Citat:
Bakom sjukskrivningen fanns många olika orsaker, mycket jobb, hatet och pressen från alla möjliga håll, säger han.

– Var jag än var så kände jag en inre stress över att jag borde vara någon annanstans. Jag ville ju vara hemma med min pojk, säger Jimmie Åkesson till tidningen.

Citat:
Men det finns en ständig hotbild mot honom och familjen. På Jimmies födelsedag i maj det här året, attackerades hans hus i Blekinge när ett antal personer bland annat kastade ägg och drog i dörrar när sambon Louise var ensam hemma.

– Det tog väldigt hårt på henne och än i dag har hon besvär. Hon blir rädd när någon bara knackar på. Det som hände var läskigt, men jag känner mig inte otrygg hemma. Det jobbiga är när hon inte mår bra, och vi pratar mycket om det, säger Jimmie Åkesson.

Citat:
Åkesson har varit partiledare för Sverigedemokraterna i tolv år, och han berättar också för tidningen att han inte har några planer på att dra sig tillbaka. Han vill i stället fortsätta med det han varit med och byggt upp.

http://www.expressen.se/nyheter/akes...gar-efter-mig/

Citat:
Det finns en hotbild mot Jimmie Åkesson och familjen. I maj utsattes hans bostad i Sölvesborg för en attack. Flera personer kastade ägg och drog i dörrar när sambon var ensam hemma.

– Det tog väldigt hårt på henne och än i dag har hon besvär. Hon blir rädd när någon bara knackar på. Det som hände var läskigt, men jag känner mig inte otrygg hemma. Det jobbiga är när hon inte mår bra, och vi pratar mycket om det, säger Jimmie Åkesson.

http://24blekinge.se/2017/08/23/akes...e-var-laskigt/
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback