Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 12:24
  #1
Medlem
Berra76s avatar
Ja som rubriken lyder, får man åka genom polishögskolan i Sörentorp med sin privata bil? Undrar eftersom det är staket runt hela stället och grindar som är stängda nästan hela dagen. Jag vet att det går en busslinje genom området, men vad gäller för en privatperson i bil?

Nån som vet av egen erfarenhet? Gissningar undanbedes.
Citera
2017-05-17, 12:42
  #2
Medlem
Fatainas avatar
Ja du får köra där.
Citera
2017-05-17, 18:23
  #3
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fataina
Ja du får köra där.

Hur vet du det om man får fråga?

Jag kan alltså åka in och sätta mig under ett träd nånstans inom området och ha en liten picknick?
Citera
2017-05-18, 13:24
  #4
Medlem
miikoss avatar
Om det inte är skyltat att man inte får köra bil där, så får man det.

De kan dock komma och meddela att bilen måste flyttas. I så fall, så måste man åka därifrån inom 7 dagar, annars så riskeras fordonet flytas av kommunen och man får betala för att få tillbaka bilen.

Brukar kunna vara bra att kolla öppettiderna för grindarna med, så att man inte märker att det är låst när man ville åka därifrån.
__________________
Senast redigerad av miikos 2017-05-18 kl. 13:29.
Citera
2017-05-18, 18:48
  #5
Medlem
SupaStrats avatar
Polishögskolan finns inte kvar i Sörentorp, den har flyttat till Flempan, Lund och (tror jag) Umeå. Vet inte vad för verksamheter som finns kvar där ute mer än insatsstyrkan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback