Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 06:22
  #1
Medlem
jag skulle behöva få lite hjälp av någon för jag vet inte vart man löser problemet.

Det är nämligen så att när jag öppnar tex min mapp där jag har alla bilder så kommer det ett ljud men jag vill att det ska vara tyst. vart ändrar jag det någonstans?

tacksam för svar!
Citera
2017-05-17, 07:08
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
kontrollpanelen -> ljud -> ljud välj no sounds i rullistan.
Citera
2017-05-17, 07:08
  #3
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
tar du inte bort allt ljud då?
Citera
2017-05-17, 08:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
jag skulle behöva få lite hjälp av någon för jag vet inte vart man löser problemet.

Det är nämligen så att när jag öppnar tex min mapp där jag har alla bilder så kommer det ett ljud men jag vill att det ska vara tyst. vart ändrar jag det någonstans?

tacksam för svar!
Det är väl inte ett av Windows egna läten.
Jag gissar på något av:
  • Synkronisering med molntjänst
  • Synkronisering med digitalkamera/mobil
  • Antivirusprogram
Som alltså vill meddela dig något "intressant"... Ljudet kan du då förhoppningsvis ändra i det programmets inställningar.
Citera
2017-05-17, 08:31
  #5
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
tar du inte bort allt ljud då?
Jo, me det är väl ändå det första man gör efter en nyinstallation? Jag, åtminstone, vill inte att min dator ska låta om jag inte ser på film, lyssnar på musik eller spelar spel. Ett ljud varje gång man navigerar i filsystemet gör mig galen.
Citera
2017-05-17, 09:11
  #6
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jo, me det är väl ändå det första man gör efter en nyinstallation? Jag, åtminstone, vill inte att min dator ska låta om jag inte ser på film, lyssnar på musik eller spelar spel. Ett ljud varje gång man navigerar i filsystemet gör mig galen.
Tycker det känns så otroligt jobbigt själv med allt jävla plingade i w10. Blir fan galen.
Citera
2017-05-17, 09:39
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jo, me det är väl ändå det första man gör efter en nyinstallation?
Typ ja.

Citat:
Ursprungligen postat av lOsTbOy11
tar du inte bort allt ljud då?
Vem fan vill ha windowsljuden då? allvarligt talat, tror aldrig jag träffat någon som sagt något positivt eller uttryckt vilja att ha dom ljuden igång.
Citera
2017-05-17, 10:50
  #8
Medlem
Jag hittar inget "no sounds" i någon av rullningslistorna...
Citera
2017-05-17, 10:55
  #9
Medlem
(Dubbelpost ta bort tack mod)
__________________
Senast redigerad av x-bend 2017-05-17 kl. 10:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback