Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-17, 04:24
  #1
Medlem
Hejsan😊
Tänkte kolla här fall någon vet hur det går till om man ens ska söka ensam vårdnad då pappan har ett fengelsestraff ända tills barnen är myndiga?? Börjar vara svårt då barnen är kommit i tonåren, och det värkar bli mer och mer som ska "underskrivas" av båda vårdnadshavare....
Citera
2017-05-17, 06:52
  #2
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala11
Hejsan😊
Tänkte kolla här fall någon vet hur det går till om man ens ska söka ensam vårdnad då pappan har ett fengelsestraff ända tills barnen är myndiga?? Börjar vara svårt då barnen är kommit i tonåren, och det värkar bli mer och mer som ska "underskrivas" av båda vårdnadshavare....

Du ansöker hos Tingsrätten. Kostnad vet jag ej. Men motsätter fadern sig kan det bli en seg historia med rättegång.
Citera
2017-05-17, 07:14
  #3
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala11
Hejsan😊
Tänkte kolla här fall någon vet hur det går till om man ens ska söka ensam vårdnad då pappan har ett fengelsestraff ända tills barnen är myndiga?? Börjar vara svårt då barnen är kommit i tonåren, och det värkar bli mer och mer som ska "underskrivas" av båda vårdnadshavare....

* Fängelse
* skrivas under/skrivas på
Citera
2017-05-17, 09:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Du ansöker hos Tingsrätten. Kostnad vet jag ej. Men motsätter fadern sig kan det bli en seg historia med rättegång.

Ja misstänkte att det skulle vara så, men frågan var nog lite oklar. Tänkte mer om hur dom gör när den andra sitter inne??
Citera
2017-05-17, 09:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
* Fängelse
* skrivas under/skrivas på

Påpekar du att jag skrev fel?? Så förlåt om du inte förstod... Fast det var inte rättskrivning jag frågade om...
Citera
2017-05-17, 09:15
  #6
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala11
Påpekar du att jag skrev fel?? Så förlåt om du inte förstod... Fast det var inte rättskrivning jag frågade om...

Du behöver inte säga förlåt, men din ursäkt är mottagen och godtagen
Citera
2017-05-17, 09:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Du behöver inte säga förlåt, men din ursäkt är mottagen och godtagen

supert🤗
Citera
2017-05-17, 15:03
  #8
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala11
Ja misstänkte att det skulle vara så, men frågan var nog lite oklar. Tänkte mer om hur dom gör när den andra sitter inne??

Ingen aning faktiskt. Men vad tycker pappan om att avsäga sig föräldraskapet? Men gäller det att det bara är jobbigt att få pappans namnteckning rörande barns blanketter nu och då så krafsa dit hans namnteckning själv.
Citera
2017-05-17, 15:07
  #9
Medlem
MoaLjungs avatar
Kan jag fråga vad han har gjort?
Citera
2017-05-17, 16:40
  #10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala11
Hejsan😊
Tänkte kolla här fall någon vet hur det går till om man ens ska söka ensam vårdnad då pappan har ett fengelsestraff ända tills barnen är myndiga?? Börjar vara svårt då barnen är kommit i tonåren, och det värkar bli mer och mer som ska "underskrivas" av båda vårdnadshavare....

Är ni gifta? Om ni bara var sambor, har ni skrivit under på att ha delad vårdnad? Om inte, så har du förmodligen redan ensam vårdnad.
Citera
2017-05-17, 19:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Ingen aning faktiskt. Men vad tycker pappan om att avsäga sig föräldraskapet? Men gäller det att det bara är jobbigt att få pappans namnteckning rörande barns blanketter nu och då så krafsa dit hans namnteckning själv.
Min tanke är att bara ha den tills han kommer hem igen. Då vi inte alltid har kommit överens, och han har en hel arme till familj som tagit över hans liv, så vågar jag inte krafsa dit något tyvärr. Men tack för svar😊
Citera
2017-05-17, 19:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Är ni gifta? Om ni bara var sambor, har ni skrivit under på att ha delad vårdnad? Om inte, så har du förmodligen redan ensam vårdnad.
Va inget med han då han åkte in, pappa rill barnen inget mer. Men har på papper gemensam vårdnad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback