Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-18, 21:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, de vill bara inte bli hänvisade till bordeller när de ska söka a-kassa.

Men med lagliga sexköp skulle man ju kunna hota partnern på ett annat sätt, som typ, ut och skaffa dig ett jobb, eller så börjar jag sälja sex.
För det är så det funkar i alla!! länder där sexhandeln är legaliserad...hmmm
Citera
2017-05-23, 20:03
  #14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Tror ni att att med en annan sexualpolitik skulle kanske våldtäkterna gå ner i Sverige? Om sexköp inte var kriminaliserat och det fanns gott om strppklubbar och horhus?

Det är en intressant tanke och jag ska återkomma till den.
Huvudproblemet med en sådan här rosenskimrande saga från Amsterdam är, att ju finare och säkrare (och säkert dyrare) den legala, kontrollerade prostitutionen blir, desto billigare, sunkigare och osäkrare blir den illegala marknaden som fortsätter vid sidan av. Så allt är inte en dans på rosor precis.
Idealet vore väl som Manu antyder, om samhället hade en betydligt friare syn på sexköp och det fanns lika många horhus som i London ca 1875 (fast utan viktoriansk moral). Ja, jag tror att våldtäkterna skulle gå ner om det var både lagligt och billigt att köpa sex.
Jag tror dock sexindustrin kan bli en kvinnofälla och förstår feministerna som hellre ser att kvinnor får samma jobb som män och är självförsörjande. Det behövs fler jobb och horeri är ingen bra lösning på arbetslösheten. Gränsen mellan frihet och slaveri riskerar att bli hårfin.
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-05-23 kl. 20:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback