Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-30, 10:01
  #49
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man är mer säker i Thailand än man är i nån av Sveriges no go zoner, tror folk oroar sig för mycket för det vänliga folket i Thailand.

Javisst, jämfört med Tranås och Bollnäs är Bangkok säkert.
Förutom bombningarna då. Men hur många var det de 10 sista åren 1,2 och en misslyckad.
Hur många var det de sista tre åren.. 0? (om en vecka)
Och hur många har det varit i Sverige ?

I Bangkok slipper du skenande lastbilar i a f.

Men någon liten vän kvinna lär lura av dig pengarna som förstagångsbesökare. Flera tusen baht.
Och skända dig sexuellt.. inte bara en gång utan flera gånger.

Dom flesta repar sig efter en tid men vissa fastnar för livet.
Citera
2017-07-30, 16:23
  #50
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Javisst, jämfört med Tranås och Bollnäs är Bangkok säkert.
Förutom bombningarna då. Men hur många var det de 10 sista åren 1,2 och en misslyckad.
Hur många var det de sista tre åren.. 0? (om en vecka)
Och hur många har det varit i Sverige ?

I Bangkok slipper du skenande lastbilar i a f.

Men någon liten vän kvinna lär lura av dig pengarna som förstagångsbesökare. Flera tusen baht.
Och skända dig sexuellt.. inte bara en gång utan flera gånger.

Dom flesta repar sig efter en tid men vissa fastnar för livet.
Det är ju inte förbjudet att vara dum, så om man är välgödd och tror att en 20 åring faller av kärlek för en så visst...
Men man får också se det från deras sida, de har inget pension förutom eget sparat kapital, om de sen pga ekonomi gifter sig med en äldre fet som hon sen tar hand om, så har hon troligen förtjänat att ärva han.

Vill man bli blåst skall man hänga på barer och gärna skylta med både pengar och guld, ett perfekt sätt att få riktigt fattiga att råna en.
Lika smart som att ha en t-shirt med "jag tror på Gud" och på kvällen vandra genom en no go zone i sverige. Som sagt det är inte förbjudet att vara dum.
Citera
2017-07-30, 17:59
  #51
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det är ju inte förbjudet att vara dum, så om man är välgödd och tror att en 20 åring faller av kärlek för en så visst...
Men man får också se det från deras sida, de har inget pension förutom eget sparat kapital, om de sen pga ekonomi gifter sig med en äldre fet som hon sen tar hand om, så har hon troligen förtjänat att ärva han.

Vill man bli blåst skall man hänga på barer och gärna skylta med både pengar och guld, ett perfekt sätt att få riktigt fattiga att råna en.
Lika smart som att ha en t-shirt med "jag tror på Gud" och på kvällen vandra genom en no go zone i sverige. Som sagt det är inte förbjudet att vara dum.

Var detta ett reportage från din nogo zon eller kärlekslivet ?

Skylta inte med cash, bråka inte med någon thai, eller annan falang. Bli inte full och dum.
Då är bkk säkert. Förutom att du kommer att bli lite blåst på cash som rookie.
Dum eller inte. Stupid is as stupid does..
Citera
2017-08-01, 14:39
  #52
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Var detta ett reportage från din nogo zon eller kärlekslivet ?

Skylta inte med cash, bråka inte med någon thai, eller annan falang. Bli inte full och dum.
Då är bkk säkert. Förutom att du kommer att bli lite blåst på cash som rookie.
Dum eller inte. Stupid is as stupid does..
Vad har ett tips om vad man bör undvika för att inte drabbas av elände på sin resa, om man nu väljer röda kvarter istället för att uppleva det underbara landet och dess mat kultur och det goa vädret, ja då får man lite skylla sig själv. Precis som att man inte rusar in i en svensk no go zon en mörk kväll.

Men som sagt det är inte förbjudet att vara dum i huvudet.

Är du normal så har du inga större problem med att besöka Thailand och Bangkok, ett underbart land och en fantastisk stad.
Citera
2017-08-26, 08:31
  #53
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Du kommer bli rånad, speciellt om du flashar med pengar eller går ensam till bankomaten och drar ut lite pengar. Dessutom så finns det många som vill lura dig, allt från småbarn till vuxna kvinnor,mä,, bögar horor och transor.

Lustigt,gått ensam till bankomaten i Thai sen 2006 och inte blivit rånad en enda gång. Bråk har jag haft endast med 2 svennebananer som trodde de var gangstas och en annan gång en anabolryss som fick lomma iväg med svansen mellan bena innan han hade 20 Walking street Thais på luven
Citera
2017-08-30, 18:11
  #54
Medlem
en rysk kärring blev skjuten av inbrotts tjuvar i phuket idag, inte bangkok men sånt kan hända överallt i thailand, men thailand är farligare för thaiare en faranger.

roligt att dem flesta gillar att jämföra sveriges 'no go zones' med thailand hahaha


https://www.thaivisa.com/forum/topic...-rawai-phuket/
Citera
2017-08-31, 15:40
  #55
Medlem
http://www.bangkokpost.com/news/crim...or-gang-rivals


2 kineser attackerade med machete och rånade i bangkok
Citera
2017-09-14, 06:04
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonburi11
http://www.bangkokpost.com/news/crim...or-gang-rivals


2 kineser attackerade med machete och rånade i bangkok

Nej, i Samut Prakan...
Citera
2017-09-14, 07:16
  #57
Medlem
Klart att det är lite hårdare klimat nere i bkk, men jag har aldrig egentligen känt mig osäker någon gång.
Enda gången det riktigt hettat till för egen del var i Pattaya och en beach road dam som försökte sig på att omförhandla priset med 3-4 thai snubbar vid sin sida efter att ha avslutat på hotellrummet, beväpnade med både knivar och även en pistol.
Situationen löste sig när de insåg att det inte var första gången för min del i Pattaya och att jag inte tänkte vika mig.

Annars skulle jag nog vilja hävda att man är jävligt mycket mer säker att knalla runt i Bangkok än på Södermalm i Stockholm te.x en fredagskväll.
Enda är väl att du inte skall vara hundrädd då det driver runt skällande hundar och visar sitt revir...
__________________
Senast redigerad av Horknullarn 2017-09-14 kl. 07:19.
Citera
2017-10-24, 09:42
  #58
Medlem
Bor i BKK sedan 1 år tillbaka. Har inga som helst problem här. Sunt förnuft som vanligt gäller. Thailändare är trevliga och trots att de många ggr försöker "blåsa" en på några Baht här och där så är det inte svårare än att tacka nej till de erbjudanden du får om att köpa trams på gatorna.

Bangkok är absolut en av mina favoritstäder i världen så rekommenderar att åka hit, finns oändligt med möjligheter och roliga saker!
Citera
2017-11-01, 17:56
  #59
Medlem
Det mördas 7 personer av 100000 i Thailand tillskillnad från ca 1 i Sverige.

Alla länder är farliga om man sätter sig i farliga situationer.
Citera
2017-11-05, 23:56
  #60
Medlem
Domyojis avatar
Har sjalv promenerat genom slumomraden mitt i natten, thailandare ar friendly as f/ck.

Med det sagt finns det vissa idioter, tyvarr.

Kanske mer safe an Stockholm dock, tbh...

Citat:
Ursprungligen postat av 96an
Är en 19 årig kille som är sugen på att åka till bangkok i juli och stanna kanske 4 veckor. Mina polare har varken råd eller är sugna på att följa med så jag tänkte dra dit ensam. Jag undrar om det är mycket osäkerhet att åka dit som ensam 19åring från europa? Någon som varit där som kan uttala sig?

Hur jag ser ut:

Ljus hudfärg
kropp i god form
inga tatueringar
normal klädstil

/mvh
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2840288

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback