Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 18:47
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Hoppas nu bara inte att tråden är totalt felsatt, ber o ursäkt då. Bor i hyresrätt. De har "tvångsinstalerat" ett fiberavtal som innebär kollektiv hyreshöjning på 79:-kr. månad.

Jag har redan allt. Jag kan surfa, streama, och göra vad fan jag vill på datorn, efter som jag redan har en fungerande bredbandsleverantör.

Nu har de som sagt varit här och installerat en massa till ett speciellt bolag, och so what? Att bo i hyresrätt är ju ett val, så dessa överraskningar kan ju komma?

Jag vill inte beställa ett skit från dom, men nu finns all deras fina utrustning här i min lägenhet? Kan jag bara sitta där och se den blinka/ljusa? Och svälja skammen för att inte själv kunde bestämma?

Förlåt, men jag är helt kört på allt vad IT kan innehåller av olika termer och uttryck.

Kan jag inte bara fortsätta med den boxen jag har? Det bredbandet jag redan betalar för och streama med de tjänster jag vill?

Ja, så jävla dum känner jag mig! Har helt andra intressen här i livet, och är ett totalt nöt på det här.
Citera
2017-05-16, 19:17
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk: fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2017-05-16, 20:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
...
[/b][/i]Kan jag inte bara fortsätta med den boxen jag har? Det bredbandet jag redan betalar för och streama med de tjänster jag vill?

Ja, så jävla dum känner jag mig! Har helt andra intressen här i livet, och är ett totalt nöt på det här.
Jo du kan nästan helt säkert fortsätta med det du har. (Tills DIN leverantör ev. säger något annat.)

Men du kommer inte undan hyreshöjningen och får inte ha sönder eller slarva bort de nya prylarna. Det är en investering till alla befintliga och kommande hyresgäster.
Men du får stänga av dem så att du slipper få påslag på din elräkning.
Eventuellt kan du få "krångel" med tv-kanaler via antennuttaget. Men vem f.n bryr sig om tablå-TV. Måste man se nån skit så finns ju Internet.

Men du bör kolla dina nuvarande internetfakturor så att du inte får betala ett allt högre pris varenda år.
Det finns 10 - 20% chans att DIN NUVARANDE operatör även kan leverera genom den nya fibern, och då förmodligen både billigare och bättre.

Din nya månadskostnad ska du se som att de satt upp nya eluttag på väggen. Ska du använda det också så kostar det extra "för strömmen".
Citera
2017-05-16, 20:32
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jo du kan nästan helt säkert fortsätta med det du har. (Tills DIN leverantör ev. säger något annat.)

Men du kommer inte undan hyreshöjningen och får inte ha sönder eller slarva bort de nya prylarna. Det är en investering till alla befintliga och kommande hyresgäster.
Men du får stänga av dem så att du slipper få påslag på din elräkning.
Eventuellt kan du få "krångel" med tv-kanaler via antennuttaget. Men vem f.n bryr sig om tablå-TV. Måste man se nån skit så finns ju Internet.

Men du bör kolla dina nuvarande internetfakturor så att du inte får betala ett allt högre pris varenda år.
Det finns 10 - 20% chans att DIN NUVARANDE operatör även kan leverera genom den nya fibern, och då förmodligen både billigare och bättre.

Din nya månadskostnad ska du se som att de satt upp nya eluttag på väggen. Ska du använda det också så kostar det extra "för strömmen".


Tack så mycket! Jag uppskattar verkligen ditt svar, och fattar varje ord. Jag vet att jag åker på hyreshöjningen, men det är lugnande att veta att jag kan har kvar det jag har, utan att behöva köpa några av deras jävla paket! Har förvisso tele 3 som nuv. leverantör. och det är väl samma gryta som dem vi har blivit påtvingande nu? Vad vet jag. Får se om tele 3 höjer min nuv. bredbandsfaktura då. Om de gör det, kanske det är bättre med mobilt bredband, månadsvis? Hade det et tag, när bredbandet var ur funktion. Använde då det jag hade på luren. Det funkade bra till den stationära också. Vad vet jag? Jag delade från luren till datorn?
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2017-05-16 kl. 20:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback