Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 15:18
  #1
Medlem
constants avatar
När jag var liten cirkulerade det enkla pyramidspel. Man skulle ge en krona eller om det var en femma var till de tre som stod överst på en lista, stryka det översta namnet, skriva sitt eget längst ner, och sedan ge lappen till tre eller fem vänner.

Förekommer sådana numera?

Av någon anledning så nappade jag aldrig :-)
Citera
2017-05-21, 16:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
När jag var liten cirkulerade det enkla pyramidspel. Man skulle ge en krona eller om det var en femma var till de tre som stod överst på en lista, stryka det översta namnet, skriva sitt eget längst ner, och sedan ge lappen till tre eller fem vänner.

Förekommer sådana numera?

Av någon anledning så nappade jag aldrig :-)
Minns det var något liknande att man skulle skicka ut brev om att alla skulle skicka chokladkakor till en själv. Jag själv skickade ut kanske 8-10 brev, och till min stora förvåning tillbaka en kexchoklad flera veckor senare. Detta var mitten på 90-talet.
Citera
2017-05-21, 17:25
  #3
Moderator
RostigHinks avatar
Kedjebrev kallas det och fanns redan på 60-talet. I de varianter jag stötte på skulle man skicka ett vykort till översta namnet och stryka det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback