Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-22, 15:03
  #13
Medlem
LSD har en tendens att lösa upp gränserna mellan subjekt/objekt som vi är så djupt inrotade med, låter som att du blev medveten om hur denna fasad började suddas ut och identifierar upplevelsen från perspektivet som kan liknas vid en "varelse" som kan kanske var på gränsen till fullständig realisation och upplösning, någon egentlig "varelse" existerar i själva verket inte. Bästa du kan göra är att bara flyta med upplevelsen istället för att kontrollera den, om du känner att du hamnar i en negativ spiral så försök fokusera på andetagen tills du flyter med medvetandeströmmen igen och fortsätt med "åkturen" eller "resan"...
Citera
2017-06-05, 09:26
  #14
Medlem
ahwlhs avatar
Det här hände mig igår. Utan droger. Kan nån förklara vad det är?
Citera
2017-06-07, 19:17
  #15
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Det här hände mig igår. Utan droger. Kan nån förklara vad det är?

Ja, det kallas derealisation (googla det!) och kan uppstå i många andra sammanhang också, exempelvis som initiala symtom vid migränattacker, men även vid stressrelaterade sjukdomar. Man tappar lite kontakt med verkligheten, ens egna händer och ens egna kropp kan kännas som någon annans med mera. Din uppfattade verklighet kan börja kännas som en film, med mera. Det är helt klart en annorlunda upplevelse.

Jag förstår dock inte riktigt hur det kan upplevas som så läskigt som TS beskriver det, men alla är vi olika. :-) Jag blir dock lite tveksam till om man verkligen ska nyttja substanser som LSD om man så enkelt kommer ur balans, man bör vara försiktig med såna droger om man inte verkligen är lugn och trygg inombords, samt är väldigt på det klara med att en tripp alltid bara är en tripp. Verkligheten och det normala livet alltid kommer att återkomma till en, oavsett hur långt bort man har hamnat eller hur skevt allting är för stunden, det är viktigt att inte tvivla på det faktumet.
__________________
Senast redigerad av W.Smith 2017-06-07 kl. 19:20.
Citera
2017-06-08, 08:35
  #16
Medlem
ahwlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Ja, det kallas derealisation (googla det!) och kan uppstå i många andra sammanhang också, exempelvis som initiala symtom vid migränattacker, men även vid stressrelaterade sjukdomar. Man tappar lite kontakt med verkligheten, ens egna händer och ens egna kropp kan kännas som någon annans med mera. Din uppfattade verklighet kan börja kännas som en film, med mera. Det är helt klart en annorlunda upplevelse.

Jag förstår dock inte riktigt hur det kan upplevas som så läskigt som TS beskriver det, men alla är vi olika. :-) Jag blir dock lite tveksam till om man verkligen ska nyttja substanser som LSD om man så enkelt kommer ur balans, man bör vara försiktig med såna droger om man inte verkligen är lugn och trygg inombords, samt är väldigt på det klara med att en tripp alltid bara är en tripp. Verkligheten och det normala livet alltid kommer att återkomma till en, oavsett hur långt bort man har hamnat eller hur skevt allting är för stunden, det är viktigt att inte tvivla på det faktumet.

Tack för svar. Har länge trott att folk kan se mina tankar och när jag "visste" så hände det här. Coolt var det, inte alls läskigt som ts förklarar. Allt var så vackert.. Jag vill tillbaka
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback