Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-20, 12:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vad konstigt

Jo, eller hur!!

Beslutet att sluta där känns bara mer och mer rätt. Vem vet hur det hade blivit om jag jobbat där längre? kanske hen börjat kontrollera mig överallt på nätet...
Citera
2017-05-20, 13:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy90
Jo, eller hur!!

Beslutet att sluta där känns bara mer och mer rätt. Vem vet hur det hade blivit om jag jobbat där längre? kanske hen börjat kontrollera mig överallt på nätet...

Sånt är faktiskt inte okej. Det kan ses som ett arbetsmiljöproblem. Och då har arbetsgivaren stort ansvar att åtgärda det.
Citera
2017-05-22, 02:45
  #15
Medlem
Du har inte brutit mot någon sekretess alls. Det är helt ok att skriva vilket företag man jobbar för så länge företaget inte har det som sekretess.

Vad gäller sekretessen när det handlar om personlig assistans så är det brukaren som väljer var sekretessen ska läggas. Många är helt ok med att assistenten får säga vem den jobbar hos till anhöriga. Vet brukare som varit med hemma hos assistenter på högtider osv. Som assistent har du absolut ingen anledning att lägga till brukaren på sociala medier, brukaren behöver inte se när du har varit ute o festat etc. Och detta ska inte ens ifrågasättas.

Men, att namnge företaget är inget som helst brott mot lagen. Om jag vore du skulle jag ta upp detta med arbetsgivaren även om du gått vidare, för det är bra om arbetsgivaren är medveten om problemen ifall nästa assistent råkar ut för det!
Citera
2017-05-22, 06:24
  #16
Avstängd
scoremaxs avatar
Ja, som "Tuppen 123" skriver ovan, det lär vara en sådan som inte "kan behålla"- assisstenter, sådant förekommer.


Citat:
Jag sa till dem idag att jag har ett jobb på min hemort på G (assistentjobbet var 5 mil härifrån = pendling med tåg) och att närheten till hemmet var viktigt för mig och sparar pengar iom att jag isf hade behövt pendla för att komma till deras plats. Och att om tåget är sent så blir jag ju också sen till arbetet.
Då tyckte de att då kan man ju ta bil... en person i en bil som kör 10 mil tur och retur = vääääldigt dyrt...
Vidare var det massa kritik på hur jag var på jobbet och att jag sökte nytt jobb passade dem inte alls. De tyckte att man söker inte nytt jobb medans man har ett jobb.......

Det här är inget vidare heller.
Visst skall du vara i tid på jobbet, men att ha åsikter om Huruvida du söker jobb eller inte, och annat dom inte har med att göra (som din FB) ...
Citera
2017-05-26, 19:44
  #17
Medlem
Update:

Jag ringde till chefen för några dagar sedan och berättade om att brukaren sagt att jag ej fått skriva vilket företag jag jobbade på. Chefen höll med mig att det ska jag få skriva, det är inget brukaren kan säga att jag inte får. Företaget är såpass stort i den stad jag jobbade i så hade varit omöjligt att lista ut åt vem. Chefen skulle ta upp detta med brukaren.

Såg brukaren och hens mamma på stan för någon dag sedan. De verkade vara påväg fram till mig och säga något men jag ignorerade dem.. Jag jobbar inte där längre och har inget med dem att göra längre.
Citera
2017-05-27, 05:43
  #18
Avstängd
scoremaxs avatar
Bra det löste sig.

Folk är olika och det löper ju ifrån hela spannet med Brukare som har anhöriga som lägger orimliga personliga känslor i allting, till assisstenter som hellre sitter och kollar i telefonen än jobbar.

Mänskliga relationer..Inte helt lätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback