Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-16, 15:01
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Missing white woman syndrome, det ser ut så i dom flesta länderna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miss...woman_syndrome



Detta. Det kvittar om du är en vit man, mörkhyad man eller en mörkhyad kvinna. Vita kvinnor prioriteras alltid, det bara är så.
Kan tänka mig att det handlar om lite fördomar där. Om en vit man eller mörkhyad man/kvinna blir utsatt för brott så är det troligtvis för att "man är kriminell", medan alla vita kvinnor är perfekta, försynta och oskyldiga varelser.



//Siegestor
Citera
2017-05-16, 20:12
  #26
Medlem
dannees avatar
Vad gör tandläkaren i sverige? varför är han inte hemma i afrika?
Citera
2017-05-17, 16:52
  #27
Medlem
Tandläkare!!! vad är det för märkvärdigt att vara tandläkare?tjejen var på väg att bli nåt hon med.
Citera
2017-05-17, 19:05
  #28
Medlem
volvo 240s avatar
Tandläkaren var ju redan död. Så din koppling är väääääldigt lös.
Citera
2017-05-17, 22:22
  #29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Detta. Det kvittar om du är en vit man, mörkhyad man eller en mörkhyad kvinna. Vita kvinnor prioriteras alltid, det bara är så.
Kan tänka mig att det handlar om lite fördomar där. Om en vit man eller mörkhyad man/kvinna blir utsatt för brott så är det troligtvis för att "man är kriminell", medan alla vita kvinnor är perfekta, försynta och oskyldiga varelser.



//Siegestor

Jag tror kvinnor i gemen har större att man bryr sig faktor. Just detta vita kvinnor är väl lite speciellt inte bara för Sverige. Men Fadime blev ju också nu extremt stort.

Det är lite märkligt i sig att det nu blir så stort som detta senaste. Jag menar mördad som mördad så är det ju liksom lika synd om alla (ofta då när det gäller oskyldiga män som kvinnor) men då vissa blir nu då extremt mycket större att hela samhället liksom går i spinn och då ofta gällande unga vita kvinnor.
Citera
2017-05-24, 23:07
  #30
Medlem
Vita svenskar ÄR 10 gånger mer värda än valfri utlänning. Svenskar i Sverige ska vara mer värda än utlänningar, tom än norrmän, danskar eller finnar.
Landet ska sätta det egna folket i första hand, på samma vis som deras egna länder ska sätta dem i första hand.
Citera
2017-05-24, 23:10
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror kvinnor i gemen har större att man bryr sig faktor. Just detta vita kvinnor är väl lite speciellt inte bara för Sverige. Men Fadime blev ju också nu extremt stort.

Det är lite märkligt i sig att det nu blir så stort som detta senaste. Jag menar mördad som mördad så är det ju liksom lika synd om alla (ofta då när det gäller oskyldiga män som kvinnor) men då vissa blir nu då extremt mycket större att hela samhället liksom går i spinn och då ofta gällande unga vita kvinnor.
De misstänkta är vita svenskar varav en "gillade" SD, därför sker den enorma övervakningen.
Citera
2017-06-01, 14:10
  #32
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Missing white woman syndrome, det ser ut så i dom flesta länderna.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miss...woman_syndrome
Tydligen existerar detta inte i England

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roth...tation_scandal
Citera
2017-06-12, 02:56
  #33
Medlem
Hunden007s avatar
är väl snarare en vit ung tjej som försvinner skulle lisa holm varit en kille skulle ingen bry sig och så ser de väl ut nästan över hela världen?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback