Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 21:03
  #1
Medlem
För ett tag sen så slutade min dator att fungera. Efter att ha lämnat in den hos en reparatör så fick jag reda på att det skulle kosta mer att fixa den än att köpa en ny. Hårddisken var dock intakt och tyvärr så hade jag inte gjort en backup. Så jag betalade en summa för att de skulle rädda alla mina filer.

Den zippade filen som de la upp på Dropbox är 193 GB och jag tänkte att det skulle gå att ladda ner den över natten. På morgonen stod det något i stil med "Nedladdningen misslyckades pga nätverksfel". Jag började med Chrome och testade sedan på IE och Firefox också. Samma resultat på alla browsers.

Är det någon som vet hur man kan få ner så här enormt stora filer utan att nedladdningen avbryts? De flesta gånger som jag har testat så har det slutat fungera på runt 13-14 GB.

Jag vill ju inte ha betalat 2000:- i onödan för att rädda hårddisken.
Citera
2017-05-15, 21:13
  #2
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rucke1
För ett tag sen så slutade min dator att fungera. Efter att ha lämnat in den hos en reparatör så fick jag reda på att det skulle kosta mer att fixa den än att köpa en ny. Hårddisken var dock intakt och tyvärr så hade jag inte gjort en backup. Så jag betalade en summa för att de skulle rädda alla mina filer.

Den zippade filen som de la upp på Dropbox är 193 GB och jag tänkte att det skulle gå att ladda ner den över natten. På morgonen stod det något i stil med "Nedladdningen misslyckades pga nätverksfel". Jag började med Chrome och testade sedan på IE och Firefox också. Samma resultat på alla browsers.

Är det någon som vet hur man kan få ner så här enormt stora filer utan att nedladdningen avbryts? De flesta gånger som jag har testat så har det slutat fungera på runt 13-14 GB.

Jag vill ju inte ha betalat 2000:- i onödan för att rädda hårddisken.

Ladda ner Dropbox desktop-klient och försök att synca filen istället via den? Annars får du skicka din e-post till företaget och be att de delar en mapp med dig, då fungerar sync via desktop och den stödjer återupptagning av nedladdning.
Citera
2017-05-15, 21:16
  #3
Medlem
idiamin2s avatar
u

Är hårdisken intakt så kanske du kan skaffa en dockningsstation o sätta den i. Sen kan du föra över dina filer till din data.
__________________
Senast redigerad av idiamin2 2017-05-15 kl. 21:18. Anledning: ett förbannat u smög sig in i ordet
Citera
2017-05-15, 21:22
  #4
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
Är hårdisken intakt så kanske du kan skaffa en dockningsstation o sätta den i. Sen kan du föra över dina filer till din data.

Verkligen, antagligen inget fel på TS hårddisk. Att ta 2000:- för att skruva ur disken och göra en kopia av den är ocker.
Citera
2017-05-15, 21:27
  #5
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Verkligen, antagligen inget fel på TS hårddisk. Att ta 2000:- för att skruva ur disken och göra en kopia av den är ocker.

ja exakt har han köpt ny data så behöver han inte operativsystemet förmodligen är det bilder och dockument och sådant han ville rädda.
Citera
2017-05-16, 08:31
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rucke1

Den zippade filen som de la upp på Dropbox är 193 GB De flesta gånger som jag har testat så har det slutat fungera på runt 13-14 GB.


En zip-fil på 193GB är vansinne. Du borde delat upp den i mindre tuggor, zip programmen gör det automatiskt. Det är nästan så jag blir förvånad om filen är intakt när du får ner den.

Anyway, jag håller med om vad tidigare skribenter, ta ner dektopklienten och be en liten bön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback