Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 20:39
  #1
Medlem
Folkhemsstandards avatar
Hej.

Kommer inom några år vilja göra en större resa.

Kommer ha cirka 200.000 kronor att lägga. Kanske mer jag får se.

Vill besöka många länder, helst i Sydamerika och Asien (billigt) ev. Afrika.

Cirka ett år vill jag nog vara borta.

Billig standard, ryggsäck på ryggen, bo på vandrarhem, hostel, laga egen mat ibland.

Kanske slå sig ner någon månad på ett och samma ställe.

Måsten: Kina, Ryssland, Australien och Nya Zeland

Tips på rutter? Länder och övrigt.

Tack.
Citera
2017-05-15, 21:36
  #2
Medlem
Jag tycker du ska börja ta dig ner till Reeperbahn i Hamburg, spendera ett par dagar, sedan åker du till Amsterdam, ok turistigt men ändå bra kvalitet till en bra peng.

Sen flyger du från Schipol med KLM till pattaya, där stannar du i 7 månad. Sen vet jag inte. Keep us posted.
Citera
2017-05-16, 10:41
  #3
Medlem
Folkhemsstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Jag tycker du ska börja ta dig ner till Reeperbahn i Hamburg, spendera ett par dagar, sedan åker du till Amsterdam, ok turistigt men ändå bra kvalitet till en bra peng.

Sen flyger du från Schipol med KLM till pattaya, där stannar du i 7 månad. Sen vet jag inte. Keep us posted.

Tack för ditt svar men dessa resmål är uteslutna.
Citera
2017-05-18, 06:50
  #4
Medlem
nittontrettons avatar
Det är ca 16.660 kronor i månaden och det ät inga som helst bekymmer att klara sig på i Asien om du nu kan hantera pengar på ett vettigt sätt.
Citera
2017-05-21, 02:08
  #5
Medlem
Skulle försöka på en liknande rutt om jag vore i din situation:

St. Petersburg -> Moskva -> mongoliet > japan > beijing -> shanghai -> hong kong/taiwan -> tibet -> nepal -> indien och sri lanka -> thailand/vietnam -> cambodja -> malaysia/singapore -> filippinerna/indonesien -> Australien och nya zeeland.

Pengar och tid kvar?

Fortsätt till tonga/fiji/samoa -> peru/chile -> brasilien/argentina -> mexico -> california -> new orleans/florida -> new york.

Vore min drömresa iaf. Vet dock inte hur mycket tid som skulle behövas och vilken budget
Citera
2017-05-21, 13:17
  #6
Medlem
Folkhemsstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Skulle försöka på en liknande rutt om jag vore i din situation:

St. Petersburg -> Moskva -> mongoliet > japan > beijing -> shanghai -> hong kong/taiwan -> tibet -> nepal -> indien och sri lanka -> thailand/vietnam -> cambodja -> malaysia/singapore -> filippinerna/indonesien -> Australien och nya zeeland.

Pengar och tid kvar?

Fortsätt till tonga/fiji/samoa -> peru/chile -> brasilien/argentina -> mexico -> california -> new orleans/florida -> new york.

Vore min drömresa iaf. Vet dock inte hur mycket tid som skulle behövas och vilken budget

Tack för ditt svar! Nu när du nämde några ö-nationer så slog det mig att jag vill besöka dessa också, i Oceanien.
Citera
2017-08-10, 13:15
  #7
Medlem
lousys avatar
Se till att du har betalat för alla injektioner och vaccin innan du beger dig till Sydamerika. Finns en jävla massa mygg där med alla möjliga virus och annat elände.

Även om du har mycket pengar att röra dig med så kan jag starkt rekommendera att du lever så billigt som möjligt. Det är stor risk att du måste tänka med fötterna i de bakvända länderna och då hjälper det inte att du har pengar på banken. Sen vilka länder du besöker är hugget som stucket.
Citera
2017-08-10, 22:36
  #8
Medlem
Folkhemsstandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Se till att du har betalat för alla injektioner och vaccin innan du beger dig till Sydamerika. Finns en jävla massa mygg där med alla möjliga virus och annat elände.

Även om du har mycket pengar att röra dig med så kan jag starkt rekommendera att du lever så billigt som möjligt. Det är stor risk att du måste tänka med fötterna i de bakvända länderna och då hjälper det inte att du har pengar på banken. Sen vilka länder du besöker är hugget som stucket.

Tänka med fötterna i bakvända länderna? Förklara gärna haha

Vaccin och försäkring är viktigt tack för tips!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2839968

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback