Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 15:48
  #1
Medlem
chronomasters avatar
Hej, varit i bangkok 4-5 dagar och har hemresa inbokad från bangkok i september. Vill beta av lite i Asien, stränder, städer och saker man bör se helt enkelt typ:
Thailand: Paradisöar, Bangkok (innan hemresan igen alltså), ev. norra thailand för många rekommenderat det
Kambodja: Angkor Wat
Vietnam: Phu Quoc
Eventuellt Bali, Malaysia..

Funderar helt enkelt på vart jag ska nu. Finns en del öar nära Bangkok typ Koh Samet men verkar vara skräpväder just nu? Därför undrar jag om jag ska åka nån annanstans? Har googlat och läst som bara den men allas situation skiljer sig ju, hur länge de kan vara borta osv.
Jag är flexibel med reslängd, kan i värsta fall boka om hemresan. Har också en rätt bra budget, mer än backpackers brukar ha. Så jag kan ta flyget oftare och sen är jag inte så taggad på att sitta 12 timmar i nån buss heller..

Så snälla hjälp, ska jag till Kambodja och Vietnam eller norra Thailand eller finns det nån annan ö här nära som kanske inte har skitväder?
Citera
2017-05-15, 16:03
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Testa Aou Nang//Krabi där är det helt o kanon fina stränder
såg ett par backpackerhotell med.
Vi bodde på hotell som har absolut ok för 152:- natten inkl swimmingpool
och bra läge.
Citera
2017-05-15, 16:54
  #3
Medlem
Var i Vietnam för ett par år sedan. Åkte till ett ställe som heter Nha Trang. Otroligt fina stränder. Vi hyrde båt och åkte runt till olika öar och favoriten var lätt Vinpearl. Kritvit sand och väldigt lite folk. Detta var i mitten av juni som jag var där. Sen är Ho Chi Minh en superfin stad. Tycker om Ho Chi Minh mycket mer än Hanoi. Strosa runt på gatorna där på kvällen är ju helt fantastiskt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2839878

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback