Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-30, 06:46
  #13
Medlem
PixlJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Men jag är väldigt intresserad av den personen och skulle vara glad om den gillade mig. Jag lät han kolla på mig flera gånger o tittade inte på honom o sen tittade i vi även i ögonen på varandra. Men nu tror jag att han kommer glömma bort mig snart o det är väl okej.
Varför försöker du inte umgås med honom?
Citera
2017-05-31, 15:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Men jag är väldigt intresserad av den personen och skulle vara glad om den gillade mig. Jag lät han kolla på mig flera gånger o tittade inte på honom o sen tittade i vi även i ögonen på varandra. Men nu tror jag att han kommer glömma bort mig snart o det är väl okej.


Kan det ha o göra med att du referar till honom som "den"? Du skulle kunna inte lägga så mkt tankar på huruvida ögonen möttes och istället göra något av relationen. Vet personen att du är intresserad?
Citera
2017-06-05, 19:31
  #15
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson2010
Kan det ha o göra med att du referar till honom som "den"? Du skulle kunna inte lägga så mkt tankar på huruvida ögonen möttes och istället göra något av relationen. Vet personen att du är intresserad?

det vet han men han borde inte gilla mig för han har en annan relation. men verkade gilla mig väldigt mkt ? vet inte om jag har missuppfattat men jag tror inte det. men jag vet inte om jag vill "göra nåt" eller borde sluta hålla på med honom eftersom det är oansvarigt när han redan är ihop med någon.
ja själv är jag inte ihop med någon, har inte varit det på länge
Citera
2017-06-05, 19:34
  #16
Medlem
Wretch32s avatar
Det betyder förmodligen att du är en Arab eller Somalian👍 Haha
Citera
2017-06-05, 19:34
  #17
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Det betyder förmodligen att du är en Arab eller Somalian👍 Haha
jag är från sverige min släkt kommer från sverige och polen
__________________
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-05 kl. 19:40.
Citera
2017-06-08, 16:35
  #18
Medlem
Jag kan känna att när jag är intresserad av en tjej så kan jag oxå ha svårt att veta vart man ska fästa blicken. Vart man än kollar känns det som de blir fel
Citera
2017-06-08, 16:44
  #19
Medlem
Kokettes avatar
man är kanske autist.
Citera
2017-06-20, 17:34
  #20
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
man är kanske autist.
kanske men varför jag inte vågade kolla är för jag har väldigt svårt att tro att han skulle gilla mig. sen trodde jag han skulle känna sig mer bekväm om han fick kolla på mig först. tycker det vore konstigt om han gillade mig, så jag vill inte försöka göra något. ville bara liksom säga en komplimang något snällt.
Citera
2017-06-20, 17:53
  #21
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Om någon vill att jag inte ska kolla på han, då kolla jag ner i marken så fick han titta på mig först...Sen fick jag kolla på honom..Betyder det att han va nervös o tyckte det va jobbigt med min blick eller? Varför e det så jobbigt när just den personen tittar på en betyder det något?
Det handlar om att man inte vill stirra ut den man tittar på av respekt, det kan också handla om att han tycker du är attraktiv och att han kanske blir blyg av det.
Det kan också handla om att han är rädd för att verka creepy. Prova att le eller ge något slags medgivande att när han tittar på dig. Så att han känner sig mer bekväm att titta på dig.

Svårt att säga.
Citera
2017-06-20, 18:53
  #22
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Om någon vill att jag inte ska kolla på han, då kolla jag ner i marken så fick han titta på mig först...Sen fick jag kolla på honom..Betyder det att han va nervös o tyckte det va jobbigt med min blick eller? Varför e det så jobbigt när just den personen tittar på en betyder det något?

Olika alternativ:

Han kanske är blyg.
Ibland vet man inte var man ska titta, och då blir det ibland så att man tittar åt något helt annat håll.

Han ville inte uppfattas som creepy.
Män blir väldigt lätt creepförklarade av kvinnor. Så en del män vågar knappt titta kvinnor i ögonen.
Det är av välvilja från mannen. Men det blir ofta motsatt effekt och mannen betraktas som oförskämd, nonchalant, icke intresserad etc. istället när han egentligen bara försökte att inte vara creepy.

Han är inte intresserad av dig. Då väljer en del att ignorera försök till ögonkontakt.

Men vad vet jag.
Citera
2017-06-23, 12:02
  #23
Avstängd
moluskens avatar
Att de inte vågar kolla på dig och att de är osäkra människor. I djurriket så betyder ögonkontakt antingen LIGGA? eller SLÅSS? så den personer som är underlägsen viker alltid av med blicken först ifall det inte slutar i ligga eller slåss.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback