Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 12:52
  #1
Medlem
jacobsingers avatar
Någon som har koll på Critical Kush? Ska stammen (stjälken) vara väldigt lång? Typ 7–8 centimeter med tre bladpar i toppen som inte är bredare än totalt 4 centimeter efter 1,5 veckor?
Citera
2017-05-15, 13:58
  #2
Medlem
MyLittleTonys avatar
Det låter som du har en svag lampa.
Citera
2017-05-15, 18:20
  #3
Medlem
jacobsingers avatar
Blir resultatet av för svagt ljus långa stjälkar eller syftar du på klena blad?

Kör med E27 3320 lm 70 W på en yta om 60x60 centimeter.
Citera
2017-05-15, 20:53
  #4
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Blir resultatet av för svagt ljus långa stjälkar eller syftar du på klena blad?

Kör med E27 3320 lm 70 W på en yta om 60x60 centimeter.
Alldeles för svagt för det utrymmet, biltema har väl 200w för vad, runt 50-lappen?

Själv hade jag kört 150w HPS på det utrymmet.
Citera
2017-05-16, 13:34
  #5
Medlem
GreenGreens avatar
Den sträcker sig efter ljuset, ska du köra cfl behöver du minst tre lampor per fröken om du vill ha någon chans till någon form av respektabel skörd värd jobbet...

Fixa mer ljus direkt är ända lösningen eller planera den ute... Om den går att rädda..

Inget illa menat, men har du gjort någon form av efterforskning på nätet hur mycket ljus folk har i sina micro grow? Finns mängder av hyfsade guider för cfl odlingar.
Citera
2017-05-16, 16:39
  #6
Medlem
jacobsingers avatar
Tack för svar. Blev tipsad om lampan av en n00b här på forumet, har sedan dess beställt en ny som ännu inte dykt upp. Håller tummarna för att de håller sig tills den dyker upp.
Citera
2017-05-18, 00:09
  #7
Medlem
GreenGreens avatar
Haha tror den personen som föreslog lampan trodde att det var underförstått att det ska vara lampor i plural för en cfl odling.

Citera
2017-05-18, 20:10
  #8
Medlem
jacobsingers avatar
Haha ser nu att den personen var du GreenGreen

Nåväl adderade en lite lampa till i väntan på att den riktiga dyker upp och det har givit resultat på ett dygn.
Citera
2017-05-20, 21:01
  #9
Medlem
GreenGreens avatar
Bra det

Kolla gärna på youtube, finns en hel uppsjö om odlingar med CFL (och hur man använder ljuset på optimalt sätt), det är guld värt att lägga ner några timmars surfande så sitter kunskapen sen. Vet inte hur många timmar jag lagt ner på efterforskning.

Ber om ursäkt för att jag inte förtydligade att det skulle vara fler lampor. Med CFL är det svårt att få för många.

Ett tips jag hoppas hjälper dig (OT):
Forska i hur du ska få iväg lukten effektivt, många som faller på att det luktar. Man är inte riktigt beredd på den tunga odören en planta kan ge vid blom förrens den verkligen ger snurr på näshåren vid första odlingen. Stinker lätt ner en hel lägenhet. Wonderbaum och sån skit gör ingenting.

Så forska i det snarast möjligt, för doften kommer oerhört snabbt och man kan glömma att bjuda över vänner utan ett fungerande system och man nojar varje gång man öppnar ytterdörren haha.

Låg temperatur hjälper en hel del, så ha ett välventilerat odlingsutrymme. Märkt att vid 18c och torr luftfuktighet försvinner doften markant.

Hoppas du får en trevlig planta !
Citera
2017-05-23, 20:03
  #10
Medlem
jacobsingers avatar
Nu har jag en Röd lampa på 200W - 2700 K och en Blå på 125W - 6400 K. Hoppas det gör susen.

Har laddat med en rejäl fläkt och kolfilter så jag hoppas lukten inte blir ett problem.
Citera
2017-06-10, 18:20
  #11
Medlem
sluskjohans avatar
Körde en HPS 150w på 60x60. Funkade perfekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback